شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
مهارت خبرنویسی خبرنگاران تقویت شود

همدان - نماینده ولی فقیه در همدان گفت: با برگزاری کلاس‌های تقویتی، مهارت خبرنویسی در خبرنگاران تقویت شود زیرا بهتر و باکیفیت‌تر می‌توان به تولید محتوا پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر شنبه در درس اخلاق ویژه خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار ضمن تسلیت شهادت فرمانده جبهه مقاومت اسماعیل هنیه اظهار کرد: تقابل با اسراییل حق قانونی ماست و نمی‌توان بر خلاف آنچه که سیاستمداران دعوت به خویشتن‌داری دارند، عمل کرد.

وی در خصوص خبرنویسی و وظایفی که خبرنگاران دارند گفت: با مطالعه اخبار روزانه معتقدم متون برخی اخبار به لحاظ پردازش و نوشتاری ضعیف است که باید در این زمینه خود خبرنگاران اصلاحاتی داشته و دوره‌های آموزشی داشته باشند.

امام جمعه همدان بیان کرد: با برگزاری کلاس‌های تقویتی، مهارت خبرنویسی در خبرنگاران تقویت می‌شود و بهتر و باکیفیت‌تر می‌توان به تولید محتوا پرداخت.

وی برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی برای خبرنگاران را مهم دانست و گفت: گاهی در فضای رسانه‌ای صد نوع مغالطه‌نویسی صورت می‌گیرد که لازم است با مهارت‌افزایی از پرداختن به این نوع مغالطه‌ها پرهیز شود.

وی با بیان اینکه باید تشکل‌های تخصصی ایجاد و مهارت خبرنویسی در بین اصحاب رسانه ارتقا یابد، گفت: می‌توان با ایجاد تشکل‌های تخصصی نسبت به ارتقای کیفیت اخبار و مهارت خبرنویسی منجر شد.

نماینده ولی‌فقیه در همدان در ادامه ضمن تاکید بر اینکه مسئولان نیز باید رسیدگی لازم به امور اهالی رسانه داشته باشند گفت: خبرنگاران با درآمد حاصل از خبر و هزینه‌هایی که می‌کنند، نوعی مجاهدت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج اولویت فرهنگی در استان داریم و سند فرهنگی هم نوشته شده است، افزود: این سند مبتنی بر واقعیت‌های جامعه احصا شده اما باید معضلات اجتماعی نیز دیده شود و خبرنگار نیز در پرداختن به معضلات و کنش‌گری داشته باشد

شعبانی ارتقای سطح مطالعه و توجه به نشاط اجتماعی را مهم دانست و یادآور شد: رسانه‌ها احساس مسئولیت در مقابل آسیب‌های اجتماعی استان را فراموش نکنند و نسبت به وظایف رسانه‌ای خود متعهد شوند.

مهارت خبرنویسی خبرنگاران تقویت شود

اخبار صحیح در مقابل ترفندهای دروغ رسانه‌های غربی مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز خبرنگاران را مجاهدان عرصه خبر و اطلاع رسانی دانست و گفت: این رسانه‌ها هستند که افکار عمومی را مدیریت می‌کنند.

مسعود ویژه تاکید کرد: در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید بر اطلاع‌رسانی اخبار صحیح در مقابل ترفندهای دروغ رسانه‌های غربی دارند که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه این جلسات در راستای رعایت اخلاق در خبر حائز اهمیت بوده و بدین منظور درخواست برگزاری آن را داشتیم گفت: امیدواریم از نکات آموزنده بهره لازم را در این زمینه داشته باشیم.

در پایان از پوستر گرامیداشت هفته خبرنگار در همدان رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها