دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
دهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران برگزار می‌شود

دهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران به همت انجمن علمی فناوری چاپ ایران و با همکاری و مشارکت تشکل‌ها، دولتمردان و مجلس شورای اسلامی شهریور ماه 1403 به مناسبت روز ملی صنعت چاپ برگزار خواهد شد.

محمد بیطرفان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با اشاره به برگزاری دهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران، عنوان کرد: با توجه به گذشت یک‌دهه از این رویداد تلاش داریم، در حد شرایط و بضاعت برنامه‌ریزی متنوع‌تری داشته باشیم، در این دوره از نکوداشت، مانند سال‌های گذشته، هفت نشست طی هفت روز متوالی و در هفت مکان ختلف با حضور کارشناسان، استادان دانشگاه، فعالان صنعت چاپ و هیئت مدیره‌های تشکل‌های صنفی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره مثل سال‌های قبل علاوه بر حضوری به شکل آنلاین نیز برگزار می‌شود تا مخاطبان شهرهای دیگر هم بتوانند از این برنامه‌ها به شکل کافی بهره ببرند و در مباحث شرکت کنند.

بیطرفان با بیان اینکه در این دوره از نکوداشت با نگاهی آینده‌نگرانه و آینده پژوهشی به چالش‌ها، فرصت‌های صنعت چاپ پرداخته خواهد شد، افزود: تلاش می‌کنیم با هدف ارتقای جایگاه صنعت چاپ کشور در نظام تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های دولت چهاردهم، موضوعات مختلف را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات پیش‌بینی شده برای این هفته، توضیح داد: امیدواریم بتوانیم همانند گذشته با هم‌افزایی و مشارکت دسته‌جمعی فعالان صنف و نهاهای مرتبط به چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این صنعت بپردازیم و راهکارها و راهبردهای مناسبی را هم در این برنامه‌ها ارائه دهیم.

به‌گفته بیطرفان، یکی از موضوعاتی که انجمن همواره به آن توجه داشته، این است که مباحث فناوری‌های نوین، ابزارها و فناوری‌های جدیدی که در صنعت چاپ پیش‌بینی می‌شود در سال‌ها و دهه‌های آتی در صنعت چاپ نقش‌آفرینی کنند، در این بخش فرصت‌ها و تهدیدهای آن را نیز بررسی می‌کنیم.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران بیان کرد: تجلیل و اهدای تندیس به پیشکسوتان، افراد تاثیرگذار و عزیزانی که در سال‌های متمادی که به این صنعت خدمت کردند نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای این رویداد پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت چهاردهم درحال شکل‌گیری است، همچنین همزمانی ۱۱ شهریور، روز ملی صنعت چاپ با ایام عزاداری ماه صفر در تلاشیم زمان مناسبی برای این رویداد در نظر بگیریم که جزئیات این مراسم و نکوداشت و روزنگار را اطلاع خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها