دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
اجرای پویش نذر کتاب نذر دانایی از عاشورا تا اربعین حسینی در همدان

همدان - رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: پویش نذر کتاب – نذر دانایی از عاشورا تا اربعین حسینی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایینا) در همدان، سید علی‌اصغر طباطبایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی با عنوان نذر کتاب نذر دانایی خبر داد و افزود: زمان اجرای این طرح از عاشورا تا اربعین حسینی به طوری که از ۲۶ تیر تا ۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ است.

وی بیان کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در راستای تقویت و غنی‌سازی بیشتر منابع کتابخانه‌های عمومی و احیا و تقویت سنت حسنه نذر کتاب در حال اجراست.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: در این پویش، شهروندان خیر و فرهیخته همدانی بدون هیچ محدودیتی می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای بهره‌برداری اقشار مختلف به کتابخانه‌ها اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان همدان دارای ۲۲ باب کتابخانه نهادی و ۵ باب کتابخانه مشارکتی است عنوان کرد: از مجموع کتابخانه‌های نهادی ۱۹ باب در شهر و ۳ باب در روستا هستند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نسخه کتاب توسط اعضای کتابخانه‌ها و خیرین به کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اهدا شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان یادآور شد: کتب اهدایی به کتابخانه‌ها، پس از جداسازی کتب فرسوده و نسخ تکراری از آنها، وارد فرآیند مجموعه‌سازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: کتب سالم و نسخ تکراری نیز به انبار مبادله شهرستان که در کتابخانه شاهد همدان تعبیه شده، منتقل می‌شود و از منابع اهدایی موجود در بخش مبادله نیز، سایر کتابخانه‌های عمومی بهرمند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها