سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۴
تهیه و تدوین کتاب کارآفرینان و تجار یزدی

یزد – رئیس اتاق بازرگانی یزد از ثبت و تهیه کتاب کارآفرینان و تجار یزدی به منظور معرفی و ثبت تجربیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مجتبی دستمالچیان عصر یکشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: اقتصاد و معیشت به عنوان مسأله اصلی در کشور است که معتقدیم که باید تسهیلات به تولدی دهیم که اگر تسهیلات در تولید بیاید ایجاد تورم نمی‌کند و باعث رونق تولید می‌شود.

وی افزود: تک نرخی کردن ارز می‌تواند به کشور کمک کند و ارز چند نرخی به نوعی فساد و رانت برای عده‌ای می‌شود و معتقدیم یارانه ارزی به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد و از این طریق می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرد و کمک خوبی به صادرات می‌شود.

دستمالچیان بیان کرد: بزرگترین ثروت یزد نیروی انسانی درست و خوب است که توانسته‌اند استان یزد را در کشور و جهان خوشنام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی یزد گفت: پاویون و حضور در غرفه‌های خارجی، اعزام هیئت به نمایشگاه‌های مختلف، پذیرش‌هیئت‌های خارجی و وبینارهای مختلف از جمله اقدامات در راستای رشد استان است.

وی گفت: فلسفه تشکیل مناطق آزاد جهت تولیدکنندگان صادرکننده بود ولی امروز این فراتر رفته و به واردات تبدیل شده است.

دستمالچیان گفت: ساخت مدرسه یکی از کارهای جدی ما است که مشکل واگذاری زمین داریم.

وی بیان کرد: ناترازی انرژی و قطعی برق، بازگشت ارز حاصل از صادرات، ثبت سفارش برای ماشین الات، کمبود نیروی کار از جمله چالش‌های امروز ما در زمینه تولید است.

دستمالچیان با بیان اینکه استان یزد یک استان صنعتی و معدنی است، تصریح کرد: در این استان صنعتی و معدنی یک نفر نیامده است نظر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان را در زمینه تعیین استاندار بپرسد.

وی ادامه داد: سیاسیون استاندار را انتخاب می‌کنند و در این میان فعالان اقتصادی هیچ نقشی ندارند؛ ولی لااقل سیاسیون نظر فعالان اقتصادی را در زمینه ملاک‌هایی که یک استاندار باید داشته باشد جویا شوند.

رئیس اتاق بازرگانی یزد افزود: برای اولین‌بار تمام فعالان و اثرگذاران تولید و اقتصاد استان دورهم جمع شدند و در زمینه ملاک‌هایی که استاندار یزد باید داشته باشد بحث‌وبررسی کردند و در اولین جلسه به سه ملاک رسیدند و در جلسات بعدی ملاک‌ها تکمیل‌تر می‌شود.

وی این سه ملاک را بومی بودن، مردمی‌بودن و آشنا به حوزه تولید و صنعت ذکر و خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌عنوان روی شخص بحث نشده است و بحث هم نخواهد شد و تنها ملاک‌ها را مشخص می‌کنیم.

دستمالچیان در پاسخ به سؤال ایبنا مبنی بر معرفی مفاخر و تاجران یزدی گفت: ما در حال تدوین کتابی از مفاخر و تجار یزدی هستیم که به زودی این کتاب منتشر می‌شود.

وی گفت: در این کتاب تجربیات این مفاخر مطرح شده است که می‌توان به عنوان گامی در جهت معرفی آن‌ها به مردم و جامعه معرفی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به ارتباط صنعت با دانشگاه نیز گفت: ما سعی کرده‌ایم این ارتباط به خوبی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود تا جایی که ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان را به صنایع معرفی کرده‌ایم.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط