سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
«گمشدگان کیش در خلیج فارس»؛ داستانی برگرفته از یک ماجرای واقعی

ولی الله فتحی با نام هنری (فاتح) در کتاب «گمشدگان کیش در خلیج فارس» زندگی، تجربیات و خاطرات خود را از اتفاقاتی که برایش حادث شده، گاهی در قالب نثر، گاهی شعر و گاهی هم بیوگرافی های مستندوار آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ولی الله فتحی با نام هنری (فاتح) دارای دکترای افتخاری در رشته ادبیات فارسی از پردیس فارابی است و در سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد منطقه آزاد کیش و ساخت بنادر کیش و بندر چارک و… شرکت مؤثر داشته است. وی علاوه بر خدمات فوق همواره در امور فرهنگی و هنری به ویژه نویسندگی و سرودن اشعار کلاسیک و نیمایی و سپید اشتغال داشته است. او زندگی، تجربیات و خاطرات خود را از اتفاقاتی که برایش حادث شده، گاهی در قالب نثر، گاهی شعر و گاهی هم بیوگرافی های مستندوار آورده است.
وی با اشاره به اینکه اخیراً کتاب «گمشدگان کیش در خلیج فارس» نوشته وی از سوی نشر میرباقری عرضه شده است، توضیح داد: داستان این کتاب برگرفته از جریان و اتفاقی حقیقی است که در خلیج فارس برای من و دو نفر از همکارانم در جزیره کیش رخ داد. اگرچه قبلاً قسمتی از آن به صورت شعر مخمص در کتاب «شبی با دریا» منتشر شده لیکن بنا به درخواست تعدادی از دوستان تصمیم گرفتم موضوع گمگشتی تیم‌مان در خلیج فارس را به صورت نثر و با زبان ساده‌تری به‌ویژه برای نوجوانان و جوانان چاپ و انتشار یابد. کوتاه اینکه در این کتاب مخاطب با دنبال کردن روایت علاوه بر اینکه درگیر داستان شده و با حالات و دگرگونی‌های گمشدگان همراه می‌شود، با اطلاعاتی درباره خلیج فارس و جزایر ایرانی نیز آشنا شده و آگاهی عمومی او در این زمینه افزایش می‌یابد.
فتحی تاکید کرد: خلیج فارس با اینکه موقعیت مهم و اهمیت بسیار زیادی از نظر سیاسی، تاریخی اقتصادی و سوق‌الجیشی دارد، کمتر مورد شناسایی بهتر و عنایت دولتمردان در سال‌های گذشته قرار گرفته است. بنابراین برای آشنایی بیشتر مردم و به‌ویژه جوانان ایران زمین پرداختن به آن ضرورت دارد. بدیهی است نقش وزارتخانه‌ها و ادارات مسئول و استانداری‌ها در مورد عمران و آبادانی سواحل خلیج فارس و دریای عمان بسیار مهم است و باید با برنامه‌ریزی و اقدامات فوری و جهادی اقدام کنند. همچنین ضرورت دارد که رسانه‌های گروهی و نویسندگان مردم را در این زمینه آگاهی دهند.
این کتاب اخیراً در ۸۷ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها