چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
هفدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه به ایستگاه پایانی رسید

کردستان - هفدمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه همراه با رونمایی از اولین جلد اشعار واصل شده به شانزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی در مجتمع فرهنگی، هنری فردوسی قروه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قروه، دبیر هفدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه شامگاه سه‌شنبه در این مراسم اظهار کرد: این کنگره امسال با شرکت شاعران آیینی از ۲۵ استان کشور در ۲ بخش شعر عاشورایی و ایثار و شهادت برگزار شد.

امام جمعه قروه با اشاره به پذیریش آثار تا اول مرداد ماه سال جاری افزود: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار ۳۲۰ اثر از ۲۵ استان و ۵۳ شهر به دبیرخانه کنگره ارسال شد که نشان از اقبال شعرا دارد.

هفدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه به ایستگاه پایانی رسید

حجت الاسلام عابدین رستمی، با تاکید بر تبدیل شدن این کنگره به یک میراث معنوی، اضافه کرد: این کنگره بایستی از دالان‌های تاریخی بگذرد و این مهم با ثبت آثار در قالب کتاب ماندگار می‌شود چرا که کتاب و شعر از ماندگارترین آثار تمدن اسلامی است.

رشد ۱۰ درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه نیز در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا از جمله اهداف برگزاری این کنگره ملی است.

محمدعلی مومنی، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف را از جمله اهداف هفدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه برشمرد.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره بیان کرد: فراخوان هفدمین دوره کنگره شعر عاشورایی خرداد ماه رونمایی شد و علاقه‌مندان تا اول مرداد سال جاری آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه به اضافه شدن بخش ویژه شهادت شهدای خدمت به این کنگره ملی اشاره و یادآوری کرد: با توجه به همزمان بودن این دوره از کنگره شعر عاشورایی با شهادت رئیس جمهور، بخش ویژه شامل ایثار و شهادت با تاکید بر سیداشهدای خدمت در کنار بخش اصلی با موضوع نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع) در نظر گرفته شده است.

در این مراسم معنوی تعدادی از شاعران اشعار خود را قرائت و در پایان از برگزیدگان هفدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی شهرستان قروه و همچنین عوامل پشتیبانی کننده، اجرایی و فعالان فرهنگی در برپایی کنگره شعر عاشورایی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

هفدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه به ایستگاه پایانی رسید

منتخبین هفدهمین کنگره شعر عاشورایی

براساس آرای هیات داوران در بخش شعر عاشورایی حسن خسروی وقار از قم رتبه اول، میثم داوودی از قم رتبه دوم، محمد خادم از اصفهان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

همچنین در بخش ایثار و شهادت نیز پروین جاویدینیا از شیراز رتبه اول، عارف ساسانی از مراغه رتبه دوم، امیر رسولی از زنجان رتبه سوم را کسب کردند.

در آیین اختتامیه از اشعاری که در شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در سال گذشته به دبیرخانه ارسال شده و تبدیل به کتاب شده بود رونمایی شد.

هفدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه به ایستگاه پایانی رسید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها