چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
«کتانی‌های کوکام» از همبستگی نوجوانان می‌گوید

«کتانی‌های کوکام» اثر فاطمه جدیدی یکی از نامزدهای بخش داستان بلند و رمانِ نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان است که در این مطلب به طور اجمالی آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «کتانی‌های کوکام» یک رمان جذاب و پرهیجان برای نوجوانان است. این کتاب، داستان سه نوجوان اهل خوزستان را روایت می‌کند که در کنار شط و نخلستان بزرگ شده‌اند و با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

مهران از روستای بالاتر آمده تا در خرماچینی به عماد کمک کند و همچنین عباس را در درس‌هایش یاری دهد؛ اما وقتی به روستای مهران حمله می‌شود، این سه نوجوان باید بدون وسایل مناسب خود را به روستا برسانند تا او بتواند مادرش، بی‌بی و خواهرش، مریم را نجات دهد.

عماد و عباس نیز هر کدام نقش مهمی در داستان دارند. عماد از عرب‌زبانان ایرانی است و با وجود تفاوت‌های فرهنگی، به مهران کمک می‌کند تا به روستایش برسد. عباس که همیشه از زیر بار خواندن درس فرار کرده، این‌بار نیز سر قرار حاضر نمی‌شود و باعث نگرانی دوستانش می‌شود.

این سه دوست با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند که نیاز به همکاری و همبستگی دارند تا بتوانند از پس آن‌ها برآیند.

داستان این کتاب حول محور اتحاد و همبستگی می‌چرخد و به نوجوانان کمک می‌کند مفاهیمی مانند پایداری و ایثار را درک کنند. این کتاب در ۱۴۸ صفحه و شمارگان هزار نسخه برای اولین‌بار در بهار ۱۴۰۲ برای گروه سنی نوجوان منتشر شده است.

گفتنی است، کتاب «کتانی‌های کوکام» اثر فاطمه جدیدی از انتشارات شرکت چاپ و نشر بین‌الملل در فهرست نامزدهای نهایی بخش داستان بلند و رمانِ نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان قرار گرفته است. اختتامیه این جشنواره، چهارشنبه (۱۷ مردادماه) ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط