شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
دوست داشتم شمر متفاوت‌تری باشم/ تاریخی‌بودن شخصیت، دلیلی مهم برای پذیرش نقش بود

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تا الان همه شمرها که در فیلم یا تعزیه بازی کردند، صرفاً آدم‌های پرخور و مست بودند و به نظر من این مسئله، حتی گروه مقابل را زیر سوال می‌برد. سعی کردم شمری باشم که با همه قدرت و بزرگی‌ای که برای خودش داشت، درنهایت آنقدر ذلیل می‌شود.

‌پیام احمدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در مورد فیلم «شور عاشقی» و نقشی که در آن بازی کرده است، گفت: بیشتر ایرانی‌ها شناخت نسبتاً کلی‌ای از شمر دارند و به تبع، من هم مستثنی نیستم؛ اما بعد از پذیرفتن این نقش سعی کردم شناخت بیشتری از این نقش پیدا کنم و جزئیات بیشتری از زندگی این شخصیت متوجه شوم. در کل من دوست داشتم شمر متفاوت‌تری باشم؛ به این منظور که تا الان همه شمرها که در فیلم یا تعزیه بازی کردند، صرفاً آدم‌های پرخور و مست بودند و به نظر من این مسئله، حتی گروه مقابل را زیر سوال می‌برد. به همین سبب من سعی کردم شمری باشم که با همه قدرت و بزرگی‌ای که برای خودش داشت، درنهایت آنقدر ذلیل می‌شود.

او درباره سابقه کاری خود و پذیرفتن بازی‌کردن در چنین نقشی عنوان کرد: از مهم‌ترین دلایل پذیرفتن این نقش، تاریخی‌بودن شخصیت بود که تا به‌حال سابقه چنین کاری را نداشتم و بعد از پذیرش نیز هنگامی که با فیلمنامه و دیالوگ‌های نقش مواجه شدم که چقدر دقیق و زیبا نوشته شده و از درست‌بودن کار مطمئن شدم.

احمدی‌نیا درخصوص نسبت تطبیق نقش با مستندات تاریخی بیان کرد: همیشه علاقه و سبک شخصی من رئالیته بوده است و سعی کرده‌ام در همه نقش‌هایم تا امروز نیز آن را حفظ کنم؛ در رابطه با این نقش نیز هیچ‌چیز فراتر و اغراق‌آمیز از مستندات تاریخی نبوده.

این بازیگر افزود: تشکر می‌کنم از داریوش یاری که به من برای بازی در این نقش اعتماد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها