شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
چاپ ۸۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی- مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: امسال سهمیه چاپ ۸۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب در حوزه دفاع مقدس را دریافت کرده‌ایم.

سرهنگ غلامرضا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند اظهار کرد: دوران پرافتخار و سراسر حماسه هشت سال دفاع مقدس، فصلی درخشان و بی‌بدیل در تاریخ پرصلابت ایران اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری، اوج افتخارات ملت سربلند ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با توجه به ماندگاری و اثربخشی زبان هنر، نیاز است از ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس از طریق هنر ترویج شود، عنوان کرد: یکی از وظایفی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به عهده دارد، حمایت از کتاب‌های تألیفی در حوزه دفاع مقدس است.

فلاحی، یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تدوین کتاب در بخش‌های مختلف ذکر و بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و عدم ارتباط‌گیری ۲۹ عنوان کتاب، سال ۱۴۰۰ نیز ۵۸ عنوان کتاب و سال ۱۴۰۱ نیز ۶۸ عنوان کتاب تولید و سال ۱۴۰۲ هم ۸۰ کتاب به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب‌های منتشر شده در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اعلام اینکه از دغدغه‌هایی که در چاپ کتاب داریم، کمبود اعتبار و مشکلات مربوط به این حوزه است که نیاز به حمایت‌های دولتی و تخصیص اعتبار هستیم، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم به سمت رشد و توسعه و بالندگی حرکت کنیم باید به مقوله کتاب و کتابخوانی به ویژه در حوزه دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم.

فلاحی با بیان اینکه در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس، سهمیه ابلاغی ما برای سال جاری نیز تولید ۸۰ عنوان کتاب (۶۰ عنوان مکتوب و ۲۰ عنوان صوتی) است، افزود: واحد ادبیات و انتشارات ما آمادگی دارد برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران و همچنین ترویج فرهنگ دفاع مقدس از نویسندگان استان و به خصوص جوانان برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

وی گفت: در خراسان جنوبی بیش از ۱۵۲ نویسنده دفاع مقدس در بانک اطلاعاتی‌مان ثبت کرده‌ایم و از قلم این افراد بهره می‌بریم و سال به سال بر این تعداد افزوده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها