دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
نخستین محفل ادبی مقاومت در بوشهر برگزار می‌شود/ بررسی کتاب «جنگ، چهره زنانه ندارد» در حوزه هنری

بوشهر – رئیس حوزه هنری استان بوشهر از برگزاری نخستین محفل ادبی مقاومت در استان با نقد و بررسی کتاب «جنگ، چهره زنانه ندارد» خبر داد.

عبدالله شاهینی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: کتاب «جنگ، چهره زنانه ندارد» نوشته «سوتلانا الکسیویچ» است که خاطرات و تجربه‌های کهنه سربازان زنِ زخم‌دیده در جنگ را روایت می‌کند. از این‌رو در نخستین محفل ادبی مقاومت استان بوشهر که به همت واحد ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود، این کتاب که یکی از بهترین کتاب‌های تاریخ شفاهی دنیا شناخته می‌شود، نقد و بررسی می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان به حضور در این نشست تخصصی برای ثبت‌نام و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۳۷۷۸۰۱۶۷۵ تماس برقرار کنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر سپس به انتشار فراخوان جایزه ویژه «شهید اسماعیل هنیه» از سوی این نهاد خبر داد و گفت: این جایزه با موضوع شهید اسماعیل هنیه و مقاومت ملت فلسطین و با هدف شناسایی و معرفی برترین و تازه‌ترین آثار شاعران، نویسندگان و هنرمندان با موضوع شهید اسماعیل هنیه و مقاومت ملت فلسطین برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: جایزه ویژه شهید اسماعیل هنیه در قالب‌های شعر، روایت، داستانک، پوستر، تصویرسازی، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، نماهنگ و موشن گرافیک برگزار خواهد شد. هنرمندان هم‌استانی می‌توانند آثار هنری خود را به شماره تلفن‌های ۰۹۳۷۶۸۹۶۶۰۷، ۰۹۳۵۳۶۹۵۳۶۶ در پیام‌رسان ایتا و بله ارسال کنند.

شاهینی همچنین برگزاری کارگاه طراحی پوستر کارگاه سه‌روزه طراحی پوستر را دیگر برنامه‌ای دانست در هفته آخر مردادماه به همت حوزه هنری برگزار می‌شود و در این باره بیان کرد: این کارگاه با حضور استاد گل‌آرایش روزهای ۲۴ تا ۲۶ مرداد در دو نوبت صبح و عصر در حوزه هنری استان بوشهر به‌صورت رایگان برگزار می‌شود. منتها این کارگاه تنها ظرفیت پذیرش ۲۰ نفر را دارد و ظرفیت آن محدود است.

وی تأکید کرد: کارگاه سه روزه طراحی پوستر به همت واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و آثار برتر آن علاوه بر حضور در نمایشگاه این رویداد، با رعایت مالکیت معنوی برای نیازهای بصری برگزارکننده در قالب اکران شهر و شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهد شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر یادآور شد: همچنین واحد تجسمی حوزه هنری استان بوشهر به‌مناسبت ماه صفر، فراخوانی را در حوزه عکس با محوریت آیین‌ها و سنت‌های بومی استان بوشهر در ماه محرم و سفر در دو سطح مبتدی و حرفه‌ای عکس با «دوربین و عکاسی با موبایل» منتشر کرده است که متقاضیان واجد شرایط در این رویداد می‌توانند آثار خود را در این زمینه به شماره‌تلفن ۰۱۹۷۱۷۳۱۹۴۱ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

شاهینی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به این رویداد ۲۰ شهریور است و برگزیدگان آن نیز چهارم مهر سال جاری معرفی خواهند شد. به نفرات برتر در هر سطح در آیینی با اهدای جوایز نفیسی تجلیل به‌عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها