دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
مطالعه کردن والدین زمانی مثمر ثمر است که تبدیل به رفتار شود

هرمزگان - یک استاد دانشگاه در هرمزگان گفت: مطالعه کردن والدین زمانی مثمر ثمر است که تبدیل به رفتار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، بیژن خشنود رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بندرعباس در کارگاه مشاوره فرزندپروی کتابخانه حافظ آبشورک این شهرستان از اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت و افزود: مطالعه کردن والدین زمانی مثمر ثمر است که تبدیل به رفتار و در نهایت تبدیل به عمل شود زیرا ما با عمل کردن تغییر می‌کنیم.

این استاد دانشگاه در اولین جلسه این کارگاه با اشاره به نقش والدین در تربیت فرزند بیان کرد: گاهی اوقات ما در ارتباط با فرزندان دچار مشکل می‌شویم و دلیل آن عدم بروز بودن رفتار و عمل والدین نسبت به زمان حال است که بسیاری از فرزندان از والدین فاصله دارند.

وی تصریح کرد: هر چیزی که در ذهن ما می‌آید باید یک حرکت داشته باشد، والدین اگر منبع عمل باشند فرزندان یاد می‌گیرند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بندرعباس در پایان افزود: اگر ما به دنبال تربیت شایسته فرزندان هستیم ابتدا باید خودمان را تربیت کنیم تا خانواده‌ای هماهنگ و منسجم داشته باشیم و زیست بوم که در واقع همان محیط زیست است جامعه را شکل می‌دهد.

خشنود اضافه کرد: جامعه جایی است که انسان دوام می‌آورد و زندگی می‌کند و هر جامعه دارای یک فرهنگ خاص خود است که از رفتار و عمل انسان‌ها شکل می‌گیرد. نوع نگاه ما به آینده باید جسورتر و آگاهانه‌تر باشد و لازم است که متناسب با زمان تغییر کنیم.

فاطمه خاکی مسئول کتابخانه عمومی حافظ آبشورک نیز در پایان گفت: این کارگاه مشاوره به صورت هفتگی و با همکاری کمیته خانواده مجتمع اهل سنت بندرعباس در کتابخانه برگزار می‌شود که مورد استقبال بانوان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها