سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
خبرنگار امروز با نقش‌آفرینی می‌تواند به جبهه مقاومت کمک کند

قم - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به نقش خبرنگاران در بحران‌های امروز گفت: خبرنگار امروز با نقش‌آفرینی می‌تواند به جبهه مقاومت کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، ظهر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از خبرنگاران مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان قم گفت: کتابخانه‌های عمومی امروز از مراکز استان‌ها تا روستاها و عشایر در حال فعالیت هستند و هر کتابخانه عمومی، با داشتن منابع، روزنامه‌ها و نشریات روز کشور از طیف‌ها و گروه‌های مختلف می‌تواند محل مراجعه و پاتوقی برای اهالی فرهنگ و رسانه باشد.

وی افزود: در سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم تا با راه‌اندازی نشست‌های کتابخوان و رسانه و نشست‌های هم‌اندیشی با اهالی رسانه، دغدغه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی را با همکاری اهالی رسانه به سرانجام رسانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان پیرامون نقش خبرنگاران در بحران‌های امروز تاکید کرد: خبرنگار امروز، با نقش آفرینی خود می‌تواند براساس روایت‌ها و جهان روایت نه جهان اطلاعات، به جبهه مقاومت کمک کرده و مردم فلسطین را در روایت مظلومیت آنها یاری کنند.

توکلیان در پایان از اهالی رسانه دعوت کرد تا هم چون ایام گذشته کتابخانه‌های عمومی را در اطلاع رسانی گسترده سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی یاری کنند.

خبرنگار امروز با نقش‌آفرینی می‌تواند به جبهه مقاومت کمک کند

امروز مهمترین کنشگران غزه بانوانی هستند

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام محمدرضا جوان آراسته گفت: شهید مطهری، تعبیر معروفی دارند که بارها از رسانه‌ها شنیده‌ایم که «شمر زمانه‌ات را بشناس» و تاکید دیگر انجام شده در این زمینه را امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ در اولین سخنرانی خود در ماه محرم انجام داده اند.

وی افزود: اگر نگاهی از بالا به واقعه عاشورا داشته باشیم در می‌یابیم که عاشورا دارای سه لایه قبل، حین و بعد است که قسمت قبل و بعد آن به طور مستقیم با رسانه ارتباط دارد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: تمام دشمنی کسانی که به جنگ با امام حسین (ع) رفتند، محصول ۳۰ سال فعالیت رسانه‌ای بنی امیه از زمان شهادت امام علی (ع) است که با خبری جعلی تحت عنوان شهادت عثمان در خانه خودش توسط امام علی (ع) و فرزندانش توانستند مردم را به جنگ با امام حسین (ع) تحریک کنند.

نویسنده کتاب «کربلا به روایتی دیگر» تاکید کرد: بنی‌امیه رسانه را خوب می‌شناخت و در شام مستقر بود که مرکز ارتباط با غرب عالم است و در فعالیت رسانه‌ای هیچ خط قرمزی ندارد که در نتیجه فعالیت‌هایی نظیر خریدن افراد، رسانه و جعل حدیث، تاریخ دروغین تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر وقایع عاشورا را با آنچه که امروز در فلسطین می‌گذرد تطبیق دهیم در می‌یابیم که اتفاقات امروز فلسطین نیز مبتنی بر رسانه شکل گرفته؛ هرچند که خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که بازتاب نسبتاً خوبی از بخشی از اتفاقاتی که در فلسطین در حال انجام است را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام جوان آراسته همچنین اظهار داشت: امروز مهمترین کنشگران غزه بانوانی هستند که در اوج جنگ و سختی، روایت زندگی روزمره خود را به خوبی به مردم دنیا گزارش می دهند و جریان رسانه ای علیه رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کنند.

وی در پایان اضافه کرد: آنچه که از حالا باید به آن فکر کنیم، تولید رسانه‌ای پس از پیروزی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی است؛ چرا که جنگ رسانه‌ای پس از پیروزی، سخت‌تر است و ممکن است در این جنگ، بازی برده را ببازیم و اجازه دهیم تاریخ جعلی دیگری شکل گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها