چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
۹ کتابخانه سیار در خراسان جنوبی فعال است

خراسان جنوبی_ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: ۹ کتابخانه سیار ویژه کودکان و نوجوانان در راستای اجرای عدالت فرهنگی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و حاشیه شهرها در استان فعال است.

مهدی مظهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: کتابخانه‌های سیار برای دسترسی آسان کودکان حاشیه شهر بیرجند به ویژه مناطق کارگران، کاظمیه، حاجی آباد، امیرآباد و روستاها شعاع ۳۵ کیلومتری راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار شهری هفته یکبار به این مناطق رفته و علاوه بر پخش فیلم و انیمیشن، زمینه انجام بازی‌های سرگرم کننده، کتابخوانی و مسابقه را فراهم کرده و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: کتابخانه‌های سیار شهری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق مستقر شده و با برنامه‌های فرهنگی، اهدای کتاب و پخش فیلم اوقات فراغت کودکان این مناطق را شاد و مفرح و در عین حال مفید می‌کنند.

وی با اشاره به کتابخانه‌های پستی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای اجرای عدالت فرهنگی از ظرفیت این کتابخانه‌ها هم استفاده می‌کند.

مظهری با بیان اینکه یک کتابخانه پستی در شهر بیرجند بعد از چند سال مجدداً راه اندازی و فعال شده است، افزود: این کتابخانه کتاب‌های مورد نیاز افراد مناطق کم‌برخوردار را همراه با محتواهای فرهنگی هر ۲ هفته یکبار از طریق پست برای آنها ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به عضویت کودکان مناطق کم برخوردار در کتابخانه‌های سیار روستایی، شهری و پستی رایگان است گفت: بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اعم از ثابت، سیار و پستی برای استفاده کودکان و نوجوانان موجود است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: ۲۲ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در مناطق مختلف استان در حال خدمات رسانی به کودکان چهار تا ۱۸ سال هستند، که جامعه هدف محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر مربی فرهنگی، هنری، ادبی و ستادی همراه ۸۴ مربی آزاد تخصصی در فصل تابستان به اعضای کانون فکری کودکان و نوجوانان خدمات ارایه می‌دهند بیان کرد: ۷۱۰ نوع کارگاه تخصصی و فعالیت‌های عمومی در استان ارائه می‌شود.

مظهری با تاکید بر اینکه ۲۹۹ کارگاه تخصصی حضوری هم در این راستا امسال ارایه شده است اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مشارکت جدی در راه‌اندازی کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار مناطق محروم و مدارس داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها