چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
نشست راهبردی جشنواره چاپ برگزار شد

نشست راهبردی بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ به ریاست معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست هم‌اندیشی و مشورتی بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و رئیس جشنواره، علی فروزانفر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انستیتوی چاپ و صنایع وابسته، همچنین رئیس و دست‌اندرکاران اتحادیه‌های چاپ خراسان رضوی و همدان، نایب‌رئیس اتحادیه لیتوگرافان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان‌صنعت چاپ، نماینده تعاونی چاپخانه‌داران، نماینده تعاونی لیتوگرافان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ و تنی چند از فعالان صنعت چاپ و دبیران بخش‌های تخصصی جشنواره در محل سالن جلسات معاون فرهنگی انجام شد.

در این جلسه رئیس جشنواره، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات ستاد اجرایی جشنواره بیست و چهارم و نتایج به دست آمده از جلسات آسیب‌شناسی ادوار جشنواره که طی دو ماه اخیر از سوی دفتر چاپ انجام شده ارائه شد.

همچنین حاضران نشست به بحث و تبادل نظر درباره نقاط قوت و ضعف با هدف تقویت و باشکوه برگزار شدن جشنواره پرداختند.

معاون امور فرهنگی نیز در این نشست، بر ضرورت توجه به حوزه بین‌الملل و به کارگیری ظرفیت‌های استانی تاکید کرد و خواستار مشارکت همه تشکل‌ها و نهادهای صنفی در برگزاری این رویداد شد.

این جشنواره که هرساله به مناسبت ۱۱ شهریور روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌شود،

طی سه سال اخیر، جشنواره در قالب آیین اختتامیه به‌عنوان جشن ملی صنعت چاپ کشور با برنامه‌های متنوع بعد از برپایی جشن‌های استانی چاپ برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره، ششمین دوسالانه نشان شیرازه (هنر چاپ و طراحی کتاب) به‌عنوان یکی از بخش‌های تخصصی این رویداد برگزار می‌شود.

پیش از این احکام روسای کمیته‌های بخش‌های مختلف جشنواره و دبیران بخش‌های تخصصی که از سوی رئیس جشنواره صادر شده بود، اعطا شد. براین اساس علی ثابت، دبیر جایزه نشان شیرازه، رضا بشردوست، دبیر بخش انتخاب فعالان برتر چاپ و سعید بهروان، دبیر بخش علمی و فرهنگی از سوی رئیس جشنواره منصوب شده‌اند.

بیست و چهارمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ، کار خود را در سطح استان از ۱۵ شهریور پس از ایام سوگواری ماه صفر آغاز خواهد کرد و تا ۱۵ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایبنا؛ مراسم آیین اختتامیه جشنواره بیست و چهارم در نیمه اول آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها