یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
بیش از ۸۰۰ جلد کتاب در موکب هنرمندان ایلام اهدا و توزیع شد

ایلام-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بیش از ۸۰۰جلد کتاب و زیارت عاشورا در موکب هنرمندان ایلام اهدا و توزیع شد.

علی هلشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: بیش از ۸۰۰ جلد کتاب ادعیه و زیارت عاشورا و کتاب صوتی با موضوعات مختلف در موکب هنرمندان ایلام و ایران «شین» در میان زائران آقاامام حسین (ع) اهدا و توزیع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: این اداره‌کل در تجمع معنوی زائران امام حسین (ع) در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با سیره اهل بیت تلاش و با اهدای کتاب به توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان زائران کمک می‌کند.

وی با اشاره به محتوا و موضوعات کتاب‌های اهدایی گفت: اغلب کتاب‌ها با محتوای مذهبی، اعتقادی و ادبی برای مخاطبان و زائران انتخاب شدند که در موکب هنرمندان ایران و ایلام در میان زائران اهدا شد.

وی تصریح کرد: در موکب هنرمندان، تئاتر خیابانی، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی، معرفی آئین‌های سنتی از جمله چمر، قصه‌گویی، استقرار اتاق فیلم، اجرای زنده گروه سرود، استفاده از آوا و نواهای محلی، فعالیت گروه‌های مذهبی تواشیح و عرضه پوسترهای گرافیکی از جمله اقدامات تأثیرگذار در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای در اربعین با همکاری ادارات و ارگان‌های فرهنگی استذکه اجرا و برگزار می شود.

وی ادامه‌داد: موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) هر سال در شهرستان سیروان سه‌راهی کارزان - کارخانه سیمان به همت این اداره‌کل و سایر ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی برگزار می‌شود و به زائران آقا امام حسین (ع) خدمات فرهنگی و هنری و ادبی و رسانه‌ای ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ایام اربعین حسینی با برگزاری موکب هنرمندان در شهرستان سیروان و پایگاه فرهنگی و رسانه‌ای در مرز بین‌المللی مهران و اعزام خبرنگاران برای پوشش کامل رسانه‌ای، نقش مهمی در تبیین و معرفی و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین دارد.

هلشی در پایان از استمرار این رفتار ارزشمند فرهنگی در طول برپایی پیاده‌روی اربعین و برپایی موکب‌ها در سطح استان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها