یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
استقبال ۶ هزار نفری از کلاس‌های اوقات فراغت/ برگزاری جشنواره قصه‌گویی به‌زودی

لرستان – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز ثابت این کانون در استان گفت: بیش از ۶ هزار کودک و نوجوان در حال حاضر از برنامه‌های اوقات فراغت این کانون استفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم آباد، رضا داوری روز شنبه در آیین اختتامیه مهرواره «دختر بابا» و تجلیل از برگزیدگان مسابقه «محرم لرستان وحجاب حسینی در قاب تصویر» گزارشی از روند فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارائه کرد و افزود: این کانون از سال‌های گذشته منشا خدمات فرهنگی و هنری متعددی به کودکان و نوجوانان این دیار بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به برنامه‌های مختلف انجام شده طی چند ماه گذشته در این اداره کل گفت: خوشبختانه با همراهی و تلاش صادقانه همکاران شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در سطح استان برای کودکان و نوجوانان هستیم که اثرات خوبی نیز در سطح استان داشته است.

وی به برگزاری ویژه‌برنامه رصدبارش شهابی برساوّشی در حوزه علوم و نجوم، در فضای باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان پس از سال‌ها در چند روز گذشته با حضور پرشور خانواده‌ها و کودکان اشاره کرد و افزود:

در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، نیز شاهد برگزاری مسابقات، مهرواره‌ها و جشنواره‌های متعدد هستیم که شور و حال خوبی در میان کودکان و نوجوانان در استان ایجاد شده است.

داوری به برگزاری جشنواره تئاتر و سرود با حضور گروه‌های متعدد کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز ویژه‌برنامه‌های اوقات فراغت در ۲۰ مرکز ثابت با حضور بیش از ۶ هزار کودک و نوجوان در حال برگزاری هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه به منظور تقویت هویت ملی و مذهبی کودکان در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متعددی طرح‌ریزی می‌شود بیان کرد: به‌مناسبت دهه کرامت و ایام باسعادت ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) مهرواره «دختر بابا» از سوی معاونت فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان طرح‌ریزی شد.

۱۹۶ اثر به دبیرخانه مهرواره «دختر بابا» رسید

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مهرواره در وهله اول تقویت هویت ملی و دینی کودکان سپس کمک به تحکیم بنیان خانواده بود، افزود: خوشبختانه مهرواره «دختر بابا» که در بخش‌های ساخت کلیپ یک دقیقه‌ای، بخش هنری طراحی پوستر، نقاشی و بخش ادبی نامه‌ای به بابا بود مورد استقبال قرار گرفت و ۱۹۶ اثر به دبیرخانه این برنامه ارسال شد که ۱۹ اثر برگزیده شدند.

۲۱۳ اثر به دبیرخانه «محرم لرستان در قاب تصویر» و عکس‌نوشت «حجاب در روز تاسوعا و عاشورا» رسید

داوری با اشاره به اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) ریشه در فرهنگ و تاریخ مردمان لرستان دارد، افزود: با همکاری معاونت فرهنگی و انجمن عکاسان کانون پرورش فکری کانون نیز در ایام محرم فراخوان «محرم لرستان در قاب تصویر» و عکس‌نوشت «حجاب در روز تاسوعا و عاشورا» منتشر شد که بیش از ۲۱۳ اثر در بخش عکاسی، ادبی و هنری به دبیرخانه ارسال شد و ۱۵ اثر برگزیده این مسابقه شدند.

استقبال ۶ هزار نفری از کلاس‌های اوقات فراغت/ برگزاری جشنواره قصه‌گویی به‌زودی

دستگاه‌های فرهنگی کمک کنند حوزه کودک به جایگاه اصلی خود برسد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی استان باید کمک کنند که حوزه کودک و نوجوان به جایگاه اصلی خود برسد، تاکید کرد: کار در حوزه کودک و نوجوان در چارچوب اداری نمی‌گنجد.

کانون مرکز پرورش استعداد و تقویت اعتماد به نفس در کودکان است

داوری با اشاره به اینکه قصه‌گویی ریشه در تاریخ و آداب و سنن ما دارد، بر شناسایی ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان در این حوزه تاکید کرد افزود: جشنواره قصه‌گویی استانی طی دو ماه آینده در استان برگزار خواهد شد و در این حوزه خانواده‌ها می‌توانند مشوق فرزندان خود برای حضور در کانون باشند چرا که کانون در راستای شناسایی استعدادها و تقویت اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان بسیار اثرگذار است.

استقبال ۶ هزار نفری از کلاس‌های اوقات فراغت/ برگزاری جشنواره قصه‌گویی به‌زودی

به گزارش ایبنا، در این مراسم از برگزیدگان مهراوه مهرواره «دختر بابا» و «محرم لرستان در قاب تصویر» و عکس‌نوشت «حجاب در روز تاسوعا و عاشورا» در بخش‌های عکس، شعر و دل‌نوشته تقدیر شد و نمایشگاه عکس آثار برگزیده نیز برپا شد.

استقبال ۶ هزار نفری از کلاس‌های اوقات فراغت/ برگزاری جشنواره قصه‌گویی به‌زودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها