سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کتابچه «کوی نیک نیکنامان» در زنجان منتشر شد

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگان استان زنجان گفت: کتابچه «کوی نیک نیکنامان» در زنجان منتشر شد.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با سالروز گرامیداشت ورود آزادگان به میهن اسلامی و برگزاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای غریب اسارت در زنجان کتابچه «کوی نیک‌نامان» به منظور معرفی شهدای والامقام غریب اسارت منتشر شد.

وی تصریح کرد: این کتابچه به همت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تهیه و منتشر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین از برگزاری یادواره شهدای غریب خبر داد و گفت: این کنگره با هدف عمل به فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر جبران کم کاری‌های صورت گرفته درطول سالیان متمادی درحوزه گردآوری آثار و معرفی وقایع دوران اسارت به ویژه معرفی شهیدان مظلوم آن دوران و تدبیر ریاست جمهور فقید پیرامون ضرورت به تصویر کشیدن جانفشانی چهره‌های مقاوم و قهرمان آزاده شکل گرفته است.

وی از شهدای غریب به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت یاد کرد و ادامه داد: شهدای غریب نماد صبر بوده و انتظار شهادت از دیگر ویژگی‌های این شهدای گرانقدر است.

بزرگر گفت: از دیگر ویژگی‌های شهدای غریب می‌توان به مظلومیت در اسارت، ایمان، شجاعت، تقوا، ولایت‌مداری، انقلابی و جهادی اشاره کرد که در سخت‌ترین شرایط پای این نظام و انقلاب ماندند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: شهید غریب به شهیدی اطلاق می‌شود که حین اسارت مظلومانه و غریبانه در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمده است که شمار این عزیزان در استان زنجان از ۵ به ۱۱ شهید رسیده است که متاسفانه اطلاعات سه تن از این شهدا در دسترس نیست.

وی گفت: شهدای والامقام علی رستمی، غلامرضا کرد، درویش‌علی زنگنه، فرامرز افشاری، فرهاد محمدی، علیرضا دوستی، عباس عسگربندلو، آیت‌اله بیگدلی، علی قره‌گوزلو، جزو شهدای گرانقدر غریب اسارت استان زنجان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط