سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
زائران کوچک اربعین میهمان موکب کانون پرورش فکری لرستان

لرستان - موکب اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در مسیر دلدادگی عاشقان حسینی با برپایی موکب تخصصی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری میزبان زائران کودک و نوجوانان کربلا است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): همه ساله با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) آغاز می‌شود، پیاده‌رویی که نه تنها ایرانیان و عراقی‌ها؛ بلکه مسلمانان و حتی اتباع کشورهای مختلف جهان در آن شرکت داشته و هر سال بر خیل عظیم این زائران اضافه می‌شود.

پیاده‌روی که نه به پای جسم؛ بلکه به پای عشق و دلدادگی طی طریق می‌شود. فقیر و غنی، پیر و جوان، به عشق و جاذبه حسین بن علی (ع) در این مسیر، در کنار هم، شانه به شانه، قدم برمی‌دارند.

اما استان لرستان به واسطه موقعیت جغرافیایی در مسیر زائران اباعبدالله قرار گرفته است، اینک در آستانه اربعین حسینی در موکب‌های پذیرایی غوغایی از عشق، دلدادگی و وفاداری به سید و سالار شهیدان جلوه‌گری می‌کند؛ مردان، زنان و جوانان و حتی کودکانی که نه رنج مسیر و نه تیغ سوزان گرما و نه خستگی برایشان بی‌معناست و آمده‌اند تا عاشقانه و خالصانه خود را وقف زائران و عاشقان به حرم امن حسین (ع) کنند.

زائران کوچک اربعین میهمان موکب کانون پرورش فکری لرستان

قرار سالانه عاشقان سیدالشهدا (ع) بار دیگر با خادمی موکب‌داران اربعین حسینی در موکب امام خامنه‌ای در ۵ کیلومتری ورودی شهر خرم‌آباد رقم می‌خورد، آنهایی که همیشه پا به کارند و برای حسین (ع) سر از پا نمی‌شناسند، از عمق وجود برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خادمی می‌کنند و آرام و قرار ندارند.

موکبی که به عنوان اولین، بزرگترین و مجهزترین موکب مردمی کشور در ورودی شهر خرم‌آباد برای پذیرایی از زائران سنگ تمام می‌گذارند و به خود می‌بالند که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار گرفته‌اند و علم حضرت عباس (ع) علمدار کربلا و امام حسین (ع) را هرگز بر زمین نگذاشته‌اند و هر چند ناچیز، این خادمی و ارادت به سرور و سالار شهیدان را در پذیرایی از زائرانش نشان می‌دهند.

زائران کوچک اربعین میهمان موکب کانون پرورش فکری لرستان

امسال نیز اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با برپایی غرفه تخصصی کودک و نوجوانان در موکب امام خامنه‌ای میزبان کودکان و نوجوانانی است که به سفر معنوی اربعین می‌روند و مدتی را در این موکب به استراحت می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان درباره برپایی این غرفه به خبرنگار ایبنا گفت: در راستای ارادت به سرور و سالار شهیدان و خدمت‌رسانی فرهنگی به زائران به‌ویژه کودکان و نوجوانانی که به همراه خانواده از مسیر خرم‌آباد به طرف شهرهای مرزی در حال حرکت هستند، موکب تخصصی کودک ونوجوان برپاشده است.

رضا داوری با اشاره به اهمیت تقویت هویت دینی در کودکان و نوجوانان بیان کرد: انتقال پیام‌های واقعه عاشورا و اربعین حسینی با محتوای مناسب از جمله اهداف کانون در این موکب است.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری اجرا شده در این غرفه گفت: در موکب کانون فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی واقعه عاشورا، معرفی شخصیت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل، حضرت علی‌اکبر (ع) و حضرت زینب، ایستگاه ادبی، ایستگاه نقاشی و روایت‌گری و اهدای کتاب انجام می‌شود.

زائران کوچک اربعین میهمان موکب کانون پرورش فکری لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان افزود: اهدای دست‌سازه های اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان لرستان به زائران کودکان ونوجوانان اربعین امام‌حسین (ع) از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب کانون است.

زائران کوچک اربعین میهمان موکب کانون پرورش فکری لرستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها