سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
دوره آموزشی تندخوانی و تقویت حافظه در شهرستان نیر برگزار شد

نیر- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیربا هدف افزایش سرانه مطالعه دوره آموزشی تندخوانی و تقویت حافظه برگزار کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نیر گفت: این دوره آموزشی با هدف تقویت حافظه و افزایش بهره‌وری در مطالعه به مدت ۵ جلسه برای اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان نیر به صورت رایگان برگزار شد.

زینب انجامی اظهار کرد: دوره‌های تندخوانی به نوجوانان و جوانان کمک می‌کند تا بتوانند با سرعت و دقت بیشتری کتاب‌ها و متون مختلف را مطالعه کنند و این مهارت نه تنها در زندگی تحصیلی و کاری بلکه در زندگی روزمره نیز بسیار مفید است.

به گفته وی صرفه‌جویی در زمان، افزایش بهره‌وری، بهبود حافظه، گسترش دایره لغات، افزایش تمرکز، کسب اطلاعات بیشتر، بهبود درک مطلب، افزایش اعتماد به نفس از مهم ترین دستاورد های تندخوانی کتاب است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیر یادآور شد: این دوره‌های تندخوانی می تواند برای دانش‌آموزان و دانشجویان جهت مطالعه‌ی کتاب‌های درسی، مقالات علمی و آمادگی برای آزمون‌ها و برای کارمندان و متخصصان برای مطالعه‌ی گزارش‌ها، مقالات تخصصی و به روزرسانی دانش خود، بسیار مفید باشد.

انجامی افزود: دوره‌های تندخوانی به معنای از دست دادن درک مطلب نیست بلکه هدف از تندخوانی، افزایش سرعت مطالعه بدون کاهش کیفیت درک مطلب است.

وی آشنایی با مفاهیم پایه تندخوانی و تقویت حافظه، آموزش تکنیک‌های افزایش سرعت مطالعه، تمرین‌های عملی برای تقویت تمرکز و کاهش حواس‌پرتی، روش‌های یادگیری موثر و ماندگار و آزمون عملی و ارائه بازخورد از موضوع های طرح شده در این دوره برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها