چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون

چهارمحال‌وبختیاری - آئین رونمایی از کتاب «بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون» نوشته اکرم حَکَمی به میزبانی شهر شلمزار برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، کتاب «بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون» نوشته اکرم حَکَمی در جلسه‌ای با حضور نویسنده اثر، منتقدین، مسئولان فرهنگی و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و مطالعه به همّت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کیار و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان این شهرستان در کتابخانه عمومی شهید قدوسی شلمزار رونمایی و بررسی شد.

بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون

در این مراسم که با حضور محمد نظری، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری؛ حجت‌الاسلام زمانی، امام‌جمعه شهر شلمزار؛ بهرام بیگی، بخشدار بخش مرکزی کیار؛ اسماعیل باقری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کیار؛ محمدرضا حسن‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ اکرم حکمی، نویسنده اثر؛ حسین یگانه و سعید صمیمی، منتقد و کارشناس ادبیات و جمعی از نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب برگزار شد، حجت‌الاسلام زمانی، امام‌جمعه شهر شلمزار با دعوت مردم به شرکت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به اهمیت مطالعه سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام، ارزش قلم و جایگاه نویسندگان در اسلام پرداخت.

در ادامه اسماعیل باقری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کیار برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار را موجب عمق‌بخشی و ارتقا کیفیت آثار تولیدی و در نتیجه تولد آثار فاخر در حوزه ادبیات دانست.

بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون

سپس محمد نظری، معاون سیاسی امنیتی فرماندار نیز ضمن ابراز خرسندی از حمایت کتابخانه‌های عمومی از نویسندگان محلی گفت: چنین نشست‌هایی به ترویج فرهنگ مطالعه و تبادل نظر در مورد آثار ادبی کمک می‌کند و امیدوارم که با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، برگزاری رویدادهای کتاب محور باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

اکرم حکمی، نویسنده کتاب نیز به معرفی این اثر پرداخت و بیان کرد: این کتاب به تأثیر رئالیسم «سووشون» و سوررئالیسم «بوف کور» بر نوع و بسامد کشمکش‌های این دو رمان پرداخته و انواع کشمکش‌های این دو رمان در چهار فصل مورد بررسی قرار گرفته است.

در این جلسه سعید صمیمی، منتقد و صاحب نظر در حوزه ادبیات به معرفی مختصری از رمان های بوف کور و سووشون پرداخت و رمان سووشون را رمانی رئالیسم دانست که به بررسی مشکلات جامعه از مکتب ادبیات داستانی رئال پرداخته است و رمان بوف کور را رمانی سورئالیسم که مسائل و مشکلات جامعه را از این دیدگاه بیان می‌کند.

سپس حسین یگانه دیگر منتقد این کتاب یکی از عناصر اصلی داستان را طرح یا پیرنگ بیان کرد و در مورد عنصر کشمکش و معانی آن در ادبیات فارسی و کاربرد آن در این کتاب گفت: پیرنگ و کشمکش ارتباط بسیار زیادی دارند به گونه ای که می توان کشمکش را یکی از عناصر تشکیل دهنده پیرنگ به حساب آورد.

یگانه، نبود اثری از کتاب سووشون در طرح روی جلد و ویراستاری ضعیف را از نقاط ضعف و موضوع و محتوای کتاب را از نقاط قوت این اثر برشمرد و بر مطالعه این کتاب برای فهم بهتر کتاب بوف کور تأکید کرد.

به گزارش ایبنا، کتاب «بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون» نوشته اکرم حَکَمی در شمارگان هزار توسط انتشارات میعاد اندیشه تهران در ۱۶۰ صفحه منتشر شده و جزو تازه‌های نشر محسوب می‌شود.

بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون

بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون

بررسی عنصر کشمکش در رمان‌های بوف کور و سووشون

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها