شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
پیاده‌روی اربعین امسال رنگ‌وبوی فلسطینی به خود گرفته‌است

سید مسعود علوی تبار شاعر و فعال فرهنگی عنوان کرد؛ راهپیمایی شکوهمند اربعین نشان داد که تا تحقق فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می گذرد، فاصله چندانی باقی نمانده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا جمعه دوم شهریور ۱۴۰۳ و در آستانه فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و در حمایت از مردم مظلوم غزه، نشست ادبی «کربلا طریق الأقصی»، با حضور جمعی از اهالی اندیشه و ادب کشورهای ایران، افغانستان، هندوستان، و پاکستان با اجرای سیدمسعود علوی تبار و به میزبانی گروه بین المللی هندیران برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید مسعود علوی تبار شاعر و فعال فرهنگی در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته، رنگ‌وبوی بیت‌المقدس و غزه مظلوم را به خود گرفته است. دسته دسته زائران مرقد مطهر آقا امام حسین (ع) از گوشه و کنار با ملیت‌ها و نژادهای مختلف، با در دست داشتن پرچم فلسطین و چفیه بر گردن، فریاد همدلی با مردم غزه و نابودی اسرائیل را سر دادند.

علوی تبار ادامه داد: راهپیمایی اربعین امسال چه از لحاظ تعداد نفرات و چه از لحاظ ملیت‌های شرکت‌کننده، با شکوه‌ترین و بی‌نظیرترین اجتماع بشری در طول تاریخ در دفاع از مردم مظلوم یک کشور بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین راهپیمایی شکوهمند اربعین امسال به خوبی نشان داد که تا تحقق فرموده حضرت امام خمینی (ره) در خرداماه ۱۳۶۱ مبنی بر «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، فاصله چندانی باقی نمانده است. با قدرت گرفت روزافزون جبهه مقاومت، صبر و استقامت بی نظیر مردم غزه، همدلی آحاد مردم مسلمان و آزاده دنیا از یک طرف و انفعال و خودزنی‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی، این رژیم روزبه‌روز به لحظه مرگ و نابودی کامل خود بیشتر نزدیک می‌شود.

شاعران و هنرمندانی چون علیرضا قزوه، ایرج قنبری، سید مسعود علوی تبار، مهدی باقرخان، برام شکلا، علی مزمل، سید تصور مهدی، مسعود ربانی، جواد اسلامی، سید مهدی بنی هاشمی، رسول شریفی، احمد رفیعی وردنجانی، سید حکیم بینش، عمادالدین ربانی، نغمه مستشار نظامی، زهرا محدثی خراسانی، نجمه پورملکی، میترا ملک محمدی، صامره حبیبی، فرزانه قربانی، ام البنین بهرامی، زهرا میریان کرمی، و صبا فیروزی، در این محفل حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها