دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
داستانِ پایای بازیگوش و خیال‌پرداز، چوب‌دزدان و نجات درخت میدان

کتاب «ماجراهای تقریباً عجیب پایا؛ نجات درخت میدان (البته اگر بشود بهش گفت نجات)» اثر پدرام ابراهیمی از انتشارات کتاب «چ» توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب مصور «ماجراهای تقریباً عجیب پایا» داستان یک خانواده خوشبخت چهارنفره است.

پانا و پانیا با مادر و پدرشان زندگی می‌کنند. پایا پسر بازیگوش و خیال‌پردازی است که هر لحظه به چیزهای متفاوتی فکر می‌کند. مثلاً اگر پدرش چند دقیقه دیر بیاید او در خیالش فکر می‌کند پدرش را دزدیده‌اند و لباس قهرمانی می‌پوشد تا پدرش را نجات دهد؛ اما با واردشدن پدر به خانه همه خیالاتش از بین می‌رود یا دلش می‌خواهد اخبار، چیزهای بامزه‌ای بگوید؛ اما همان اتفاقات همیشگی را می‌گوید. حالا اخبار خبر مهمی گزارش کرده است. عده‌ای چوب‌دزد به شهر آمده‌اند و پایا می‌خواهد درخت میدان را نجات دهد.

در پشت جلد کتاب «ماجراهای تقریباً عجیب پایا» می‌خوانیم:

«اخبار تلویزیون از فرار دو چوب‌دزد جنگل‌های شمال از دست پلیس خبر می‌دهد. در روزهای آینده پایا متوجه می‌شود که درختان محل بریده شده‌اند. او حضور آن دو چوب‌دزد را احساس می‌کند و برای گیر انداختن آن‌ها از دوستش، کیو، کمک می‌خواهد. البته دوستش… خب، راستش توضیح این جای داستان سخت است. کیو دوست خوبی است، ولی اخلاق‌های خاص خودش را دارد. به هرحال پایا ردِ دزدها را می‌گیرد و با آن‌ها مواجه می‌شود و…»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کتاب «چ» (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه)، کتاب «ماجراهای تقریباً عجیب پایا؛ نجات درخت میدان (البته اگر بشود بهش گفت نجات)» به قلم پدرام ابراهیمی و تصویرگری نسیم بهاری را در ۱۶۵ صفحه و به بهای ۹۰ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۹ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط