شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
«کجا می‌روی نردبان؟»؛ یک اثر تألیفی تعاملی برای کودکان

کتاب «کجا می‌روی نردبان؟ و قصه‌های دیگر» اثر سرور کتبی از انتشارات قصه و داستان توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «کجا می‌روی نردبان؟ و قصه‌های دیگر» شامل چهار داستان برای کودکان است.

داستان اول «عروسی کلاغه» است که درباره مورچه‌ای است که می‌خواهد به عروسی خانم کلاغه برود؛ اما باد، کارت عروسی را با خودش می‌برد! داستان دوم داستان «پری شادی» است که از پریِ شادی می‌گوید که در آسمان زندگی می‌کند و کوفته خوش‌حالی درست می‌کند! داستان سوم «یکی بیاید من را بخواند»، قصه پاکت‌نامه‌ای است که باد آن را این‌طرف و آن‌طرف می‌برد و داستان آخر، داستان «کجا می‌روی نردبان» از نردبانی سخن می‎‌گوید که مرتب در حال فرار است!

در بخشی از متن داستان «کجا می‌روی نردبان» می‌خوانیم:

«نردبانِ بلند دوست داشت همه از او بالا بروند. یک روز پسری از او بالا رفت تا توپش را از درخت بردارد. نردبان لق لق زد. نزدیک بود پسر بیفتد. مامان گفت: «این نردبان خطرناک است. نباید از آن بالا برویم!» نردبان را برداشتند و گوشه‌ای انداختند. نردبان غمگین شد و از آن‌جا رفت. رفت و رفت تا رسید به زنی که نقاشی می‌کرد. زن گفت: «به به چه نردبانِ خیال‌انگیزی!»

نردبان را برداشت. آن را نقاشی کرد و برای قشنگی در اتاقش گذاشت. اما همین که زن از اتاق بیرون رفت، نردبان پا به فرار گذاشت. او دوست نداشت فقط برای قشنگی باشد. رفت و رفت تا به یک مزرعه رسید. مردی او را دید و گفت: «به به چه نرده‌ی خوبی!» نردبان را برداشت و جلوی طویله گذاشت. اما تا مرد از طویله بیرون رفت، نردبان فرار کرد. او دوست نداشت نرده‌ی طویله باشد. یک روز نردبان زیرِ یک درخت خوابش برد. وقتی بیدار شد دید او را پل کرده‌اند. نردبان را روی یک نهر گذاشته بودند و چند بزغاله از روی او رد می‌شدند.»

کتاب «کجا می‌روی نردبان؟ و قصه‌های دیگر» یک دفتر قصه نیز دارد. با کمک این دفتر قصه و با استفاده از فعالیت‌های لذت‌بخش و جذابی همچون جدول و سرگرمی، مسیرهای مارپیچ، نقاشی، طرح سوال از متن داستان، روایت داستان جدید توسط کودکان و…، کودکان با محتوای کتاب تعامل برقرار کرده و درخصوص موضوع کتاب و شخصیت‌های داستان گفت‌وگو و بازی می‌کنند.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات قصه و داستان، کتاب «کجا می‌روی نردبان؟ و قصه‌های دیگر» به قلم سرور کتبی و تصویرگری مهدیه صفایی‌نیا را در ۳۲ صفحه مصور و به بهای ۵۰ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۶ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط