سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
نگاهی به کتاب «شوپه»؛ اثر شایسته تقدیر جایزه ادبی شهید غنی‌پور

کتاب «شوپه: رد سرخ خون روی برف» اثر حمیدرضا یعقوب‌زاده (آریا) از انتشارات قصه و داستان توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا همه بچه‌ها دوست دارند زودتر بزرگ شوند و به نوجوانی برسند. نوجوانان هم دل‌شان می‌خواهد هرچه سریع‌تر این دوره را طی کنند تا بتوانند عشق را خطر را و … خودشان تجربه کنند. رفتن از دوره نوجوانی به بزرگسالی وقتی رخ می‌دهد که با خطر مواجه شوید و حقایقی را کشف کنید. روجا، قهرمان این داستان جایی به دایی خود می‌گوید «تسلیم شو» و فقط وقتی خطر می‌کند و به دایی خود نزدیک می‌شود، حقایقی را کشف می‌کند و دنیای اطرافش را بهتر می‌شناسد. این قدم اول برای بزرگ‌شدن است.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آورده شده است:

«روجا»، رَدِ خون را روی برگ‌های کفِ جنگل دنبال کرد. خون هنوز تازه بود و او نمی‌توانست بی‌تفاوت باشد. اگر یکی از بچه‌های روستا زخمی شده باشد، چه؟ روجا ردِ خون را گرفت و به چیزی رسید که اصلاً فکرش را هم نکرده بود. توله‌پلنگی زخمی، از درد به خودش می‌پیچید. توله‌پلنگ خیلی کوچک بود و روجا نمی‌دانست چه‌کار باید بکند. اطرافش را نگاه کرد. انگار حتی پرنده هم در جنگل پر نمی‌زد.

رمان «شوپه» به دلیل توجه به موضوع حیاتی محیط زیست و خلق فضاهای طبیعت‌گرانه زیبا و باشکوه در قالب روایتی دل‌نشین و پرماجرا اثر شایسته تقدیر جایزه ادبی شهید غنی‌پور در سال ۱۴۰۲ نیز انتخاب شده است.

کتاب «شوپه: رد سرخ خون روی برف» یک دفتر قصه نیز دارد. با کمک این دفتر قصه و با استفاده از فعالیت‌های لذت‌بخش و جذابی همچون جدول و سرگرمی، مسیرهای مارپیچ، نقاشی، طرح سوال از متن داستان، روایت داستان جدید توسط نوجوانان و…، نوجوانان با محتوای رمان تعامل برقرار کرده و درخصوص موضوع کتاب و شخصیت‌های داستان گفت‌وگو و بازی می‌کنند.

انتشارات قصه و داستان، کتاب «شوپه: رد سرخ خون روی برف» به قلم حمیدرضا یعقوب‌زاده و تصویرگری میترا چرخیان را در ۱۵۱ صفحه و به بهای ۷۰ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۱۲ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط