دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
نگاهی به کتاب تعاملی «چی کاشتی چی نکاشتی؟»

کتاب «چی کاشتی چی نکاشتی؟ و قصه‌های دیگر» از انتشارات قصه و داستان توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «چی کاشتی چی نکاشتی؟ و قصه‌های دیگر» به قلم بهاره نیکخواه‌آزاد و تصویرگری سارا خرامان از انتشارات قصه و داستان، یک جلد از مجموعه «کودک دوره اول» است که حاوی چهار داستان برای کودکان است.

«چی کاشتی، چی نکاشتی؟» یکی از چهار داستان این کتاب است که داستان خانم معلم علومی را که می‌خواهد به شاگردانش کاشتن دانه‌ها را یاد بدهد روایت می‌کند. او از بچه‌ها می‌خواهد تا هفته آینده هر دانه‌ای را که دوست دارند در حیاط مدرسه بکارند. بچه‌خرگوش دوست دارد یک باغ پُر از هویج داشته باشد، سنجاب دلش می‌خواهد کنار لانه‌اش درختی پُر از فندق بروید، جوجه‌تیغی سیب دوست دارد و خرس، عسل طلایی که هیچ زنبوری دوروبرش نباشد. باید این قصه را بخوانیم تا متوجه شویم آیا همه آن‌ها به خواسته‌هایشان می‌رسند یا خیر!

عناوین چهار داستانِ این کتاب عبارت‌اند از: «یک اتفاق خوب»، «یک‌قل دوقل، آش قل‌قل»، «بچه‌اژدها در پارک» و «چی کاشتی چی نکاشتی؟».

کتاب «چی کاشتی چی نکاشتی؟ و قصه‌های دیگر» یک دفتر قصه نیز دارد. با کمک این دفتر قصه و با استفاده از فعالیت‌های لذت‌بخش و جذابی همچون جدول و سرگرمی، مسیرهای مارپیچ، نقاشی، طرح سوال از متن داستان، روایت داستان جدید توسط کودکان و…، بچه‌ها با محتوای داستان تعامل برقرار کرده و درخصوص داستان‌های کتاب و شخصیت‌های داستان گفت‌وگو و بازی می‌کنند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

خانم توکا، معلم بود. او تخته‌سیاه را پاک کرد و به شاگردانش گفت: «دفعه‌ی بعد درس دانه‌ها را باهم می‌خوانیم. می‌توانید چیزی را که دوست دارید، در باغچه‌ی مدرسه بکارید تا درباره‌اش حرف بزنیم.» بچه خرگوش دوست داشت یک باغچه پر از هویج‌های آبدار داشته باشد. سنجاب‌کوچولو دلش می‌خواست کنار لانه‌اش، یک درخت پر از فندق داشته باشد.

جوجه‌تیغی سیب دوست‌داشت؛ سیب‌های سرخ آبدار که تالاپ و تولوپ از روی شاخه بیفتند روی خارهایش. توله‌خرس عسل دوست داشت؛ عسل طلایی که هیچ زنبوری دور و برش وز وز نکند. جوجه‌کلاغ هم از صابون خوشش می‌آمد، صابون‌های عطری و خوش‌بو. روزها تند گذشتند. روز درس علوم رسید. خانم توکا همراه با شاگردانش رفت تا سری به باغچه‌هایشان بزند.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات قصه و داستان، کتاب «چی کاشتی چی نکاشتی؟ و قصه‌های دیگر» به قلم بهاره نیکخواه‌آزاد و تصویرگری سارا خرامان را در ۳۲ صفحه مصور و به بهای ۵۰ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۶ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط