دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
دوره‌های آموزشی حوزه هنری زنجان در ۲۰ رشته برگزار می‎‌شود

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت:دوره‌های آموزشی حوزه هنری زنجان در ۲۰ رشته برگزار می‎‌شود.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: نقشه تحول حوزه هنری و سند زیست‌بوم استان با تحلیل و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، مسائل و چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی اقتصادی استان تهیه شده است.

وی تصریح کرد: سند تحول حوزه هنری استان بر مبنای شش راهبرد اصلی مبتنی بر اسناد بالادستی و سند تحول معاونت راهبردی استان‌ها در عرصه‌های تربیت، تبیین، تقویت، قرارگاهی، تولید، توسعه مخاطب و سامان‌بخشی به سازمان تهیه شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه در این مدت اقدامات و برنامه‌های فرهنگی متعددی در حوزه هنری اجرایی شده است، اضافه کرد: پرداختن به مقوله تئاتر بچه‌های مسجد و کشف و جذب استعدادهای هنری جوان مسجدی از اهداف این طرح است.

کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال چند جشنواره و مهرواره به همت حوزه هنری و همچنین مشارکتی برگزار شده است، افزود: طی چند روز گذشته نیز فراخوان دهمین مهرواره ملی شعر وحدت سرزمین برادری منتشر شده است.

وی ادامه داد: این مهرواره در دو بخش «شعر فارسی و شعر ترکی» و با موضوعات وحدت اقوام پیامبر؛ محور وحدت جهان اسلام و وحدت در نهضت جهانی مقاومت برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۱۵ شهریور خواهد بود، گفت: شرکت در این جشنواره برای همه اهالی ادب و هنر آزاد است.

وی در ادامه به کلاس‌‎های تابستانی حوزه هنری نیز اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام دوره‌های تابستانه مرکز آموزش حوزه هنری در بیش از ۲۰ رشته هنری آغاز شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: نقاشی خلاق کودک، نقاشی با موبایل ویژه کودکان، نقاشی دیجیتال پینت، طراحی کاراکتر، خبرنگاری فرهنگی هنری، فن بیان، تولید پادکست، طراحی سایت، موسیقی، داستان‌نویسی، گویندگی و دوبله، نگارندگی، نقاشی سیاه قلم، تایپوگرافی، انیمیشن، موشن گرافیک، فتوشاپ، خط تحریری، ویرایش و پاکیزه‌نویسی، تولید محتوا، دوره جامع عکاسی از جمله دوره‌هایی است که طی این ایام برگزار می‌شود.

کریمی گفت: گفت: کلاس شعر، کلاس داستان نویسی، بازیگری تئاتر، کارگردانی تئاتر، نمایشنامه نویسی، تصویربرداری و تدوین بخشی از دوره‌های این دوره‌های آموزشی در حوزه هنری استان است که به صورت مستمر در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط