شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
تازه‌ترین شماره ماهنامه‌ ادبی «رووژگار» در ایلام منتشر شد

ایلام- شماره‌ ۸ ماهنامه‌ فرهنگی، هنری و ادبی «رووژگار» به همت محمدعلی قاسمی، نویسنده و شاعر ایلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، شماره ۸ ماهنامه فرهنگی، هنری و ادبی «رووژگار» به مدیریت و سردبیری محمدعلی قاسمی، شاعر و نویسنده ایلامی ویژه مردادماه منتشر شد.

این شماره از ماهنامه با عکس روی جلد از دکتر همایون همتی نویسنده و فیلسوف ایلامی و با آثاری از شاعران، تویسندگان، هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری و ادبی استان ایلام و مطالب متنوع دیگر به قیمت ۱۰۰ هزار تومان چاپ و منتشر شده است.

محمدعلی قاسمی سردبیر این ماهنامه از پیشگامان و اهالی پیشکسوت رسانه در استان ایلام به شمار می‌رود با بهره‌گیری از دانش و تجربه فردی و گروهی این ماهنامه را با رویه فرهنگی، ادبی و هنری در استان ایلام به دو زبان کردی و فارسی، منتشر می‌کند.

شرح عکس روی جلد

همایون همتی، متولد ۱۳۳۸ در ایلام از ایل دهبالایی، در کنار دروس متداول حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع فوق دکتری فلسفه دانشگاه بیلفلد آلمان به اتمام رساند وی دانش‌آموخته رشته کلام و فلسفه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. مسائل مورد علاقه و تخصص این محقق، حوزه‌های دین‌پژوهی، عرفان، الهیات و فلسفه است. وی استاد تمام دانشگاه‌های آلمان، دارنده نشان ملی پژوهش (۱۳۹۰)، استاد راهنمای بیش از ده‌ها رساله دکتری و کارشناسی ارشد، رایزن فرهنگی ایران در آلمان، دارنده لوح تقدیر از دانشگاه سازمان ملل، رئیس دانشکده بین‌الملل، نویسنده بیش از ۵۰۰ مقاله، ۳۸ جلد کتاب، صدها مصاحبه تلویزیونی، استاد نخبه دانشگاه در سال ۹۰، مشاور فرهنگی وزارت امورخارجه، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امورخارجه، تدریس در دانشگاه‌های اندونزی، تایلند، ایتالیا، آلمان از فعالیت‌ها و موفقیت‌های علمی اوست.

تعدادی از کتاب‌های همایون همتی شامل هوش عاطفی (هیجانی)، راز محبت و آشنایی در غزلیات حافظ، مولانا و حکایت رنج انسان، اینک حسین آینه زندگی (نگاهی دیگر به واقعه عاشورا)، مرگ: پنجره‌ای به روی زندگی، زیباترین ابیات، قصه‌های مثنوی، زیباترین قصه‌های مثنوی، ابراهیم، طعم انسانیت، نقدی بر تئوری بازتابی شناخت، علم و ادراک یا تئوری شناخت در فلسفه اسلامی، ولایت تکوینی، دین‌شناسی تطبیقی و عرفان و… است. روز یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴٠۲ در فرهنگسرای خانواده (شفق) در تهران در همایش علمی با عنوان «الهیات فرهنگ» به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره)؛در آئینی با عنوان «آئین تکریم و تجلیل از مرد الهیات فرهنگ» از ۴۳ سال تلاش و مجاهدت علمی «همایون همتی» فیلسوف، مؤلف و مترجم برجسته و بلند آوازه کشور در حوزه فرهنگ فلسفه عرفان الهیات و دین پژوهی با حضور علما و شخصیت‌های علمی، اساتید و صاحب‌نظران برجسته کشور تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایبنا؛ نخستین شماره ماهنامه فرهنگی، ادبی و هنری رووژگار در بهمن ۱۴۰۲ با آثار و مطالب از شاعران و نویسندگان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و ادب کردی و فارسی، منتشر شده بود و این ماهنامه تا کنون به صورت منظم و بی وقفه چاپ و منتشر می شود.تلاش و همت قاسمی، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار ایلامی در تدوین محتوا و مدیریت این ماهنامه موجب شده تا ماهنامه رووژگار جایگاهی مناسب و تاثیرگذار در میان اهالی قلم و کتاب و نشر پیدا کند و این مجله مورد توجه جوامع هدف قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کردستان IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    ایلام مهدفرهنگ وهنر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها