یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
بزرگداشت مفاخر، هویت‌سازی برای نسل جوان است

لرستان- استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مفاخر فرهنگی لرستان برای ایجاد هویت به نسل جوان معرفی شوند، افزود: شناخت و آگاهی از هویت ملی و آشنایی با مفاخر بزرگ اسلامی و ایرانی برای نسل جوان به احساس غرور و غیرت ملی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد ابوطالب شفقت روز شنبه در دیدار با هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان گفت: بزرگداشت شخصیت‌های خاص موجب ارتقای فرهنگ و آشنایی نسل جوان با این قشر و ایجاد هویت در بین آنها می‌شود.

استاندار لرستان گفت: بزرگداشت مفاخر را هویت‌سازی برای نسل جوان دانست و افزود: شناخت و آگاهی از هویت ملی و آشنایی با مفاخر بزرگ اسلامی و ایرانی برای نسل جوان از اهمیت بسزایی برخوردار است. بویژه آنکه این آگاهی به احساس غرور و غیرت ملی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هنر یکی از ابزارهای بسیار مهم به نمایش گذاشتن آرمان‌ها، اعتقادات و ایده‌های انسانی است افزود: به وسیله هنر انسان می‌تواند اندیشه‌های خود را به نمایش بگذارد.

شفقت با اشاره به اینکه شناساندن مفاخر فرهنگی به جوانان ضروری است، افزود: موسیقی لرستان از حماسی‌ترین آثار هنری است که در دوران دفاع مقدس بر روحیه رزمندگان بسیار اثرگذار بوده است.

بزرگداشت مفاخر هویت‌سازی برای نسل جوان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این جلسه اظهار کرد: ساخت مستند و زندگی‌نامه بزرگان و بزرگداشت مفاخر استان از مهم‌ترین اقدامات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است.

اعظم روانشاد گفت: فرهیختگان و مفاخر سرمایه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند.

وی افزود: امروز یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های نهادها و مؤسسات فرهنگی آشنا کردن نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار است و بدون تردید تلاش و مجاهدت در این عرصه هویت ملی را تقویت می‌کند.

بزرگداشت مفاخر هویت‌سازی برای نسل جوان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها