یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
«آماده‌باش هلولا!»؛ قصه ورود فرزند جدید به خانواده از نگاه یک کودک

کتاب «آماده‌باش هلولا!» اثر سحر حدیقه از انتشارات کتاب‌های طوطی توانسته است نشان پنج لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در کتاب مصور «آماده‌باش هلولا!»، ورود فرزند جدید به خانواده، از دیدگاه یک کودک نشان داده می‌شود.

این داستان درباره دختربچه‌ای است که متوجه می‌شود به زودی صاحب خواهر یا برادری می‌شود؛ اما وقتی شکم قلمبه مادرش را می‌بیند، فکر می‌کند یک چیز ترسناک وارد شکم او شده است و از مادر می‌خواهد که با هم فرار کنند. دخترک تصویر آن چیز ترسناک را نقاشی می‌کند و اسمش را «هلولا» می‌گذارد.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

مامان صبحانه را روی میز می‌گذارد. یک تخم‌مرغ و یک لیوان شیر برای من. یک تخم‌مرغ و یک لیوان شیر برای بابا. هیچی تخم‌مرغ و هیچی لیوان شیر برای خودش! بابا به من لبخند می‌زند و می‌گوید: «مامان یک نی‌نی ریزه میزه دارد.»

می‌پرسم: «کو؟»

مامان می‌زند زیر خنده و شکم قلمبه‌اش را نشان می‌دهد. یک چیز ترسناک رفته توی شکم مامان!

جیغ می‌زنم: «وااای، هلولا! و دست مامان را می‌کشم تا فرار کنیم.

مامان می‌گوید: «من نباید بدوم.»

سحر حدیقه، نویسنده کتاب در گفت‌وگو با ایبنا درباره «آماده‌باش هلولا!» گفته بود:

«آماده باش هلولا» حاصل تصورات کودکانه‌ام از ورود فرزند جدید به خانواده است / ترجیح می‌دهم تالیفی‌ها در بازار کتاب بیشتر شوند

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)، کتاب «آماده‌باش هلولا!» به قلم سحر حدیقه و تصویرگری افسانه صانعی را در ۳۲ صفحه مصور رنگی و به بهای ۱۴۰ هزار تومان برای مخاطبان بالای سه سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۵ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط