سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
«رفیق بی‌کلک: اسب!»؛ داستان‌هایی طنز از غرب به قلم نویسنده ایرانی

مجموعه کتاب‌های «رفیق بی‌کلک: اسب!» اثر شهرام شفیعی از نشر هوپا توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مجموعه کتاب‌های تصویری و طنز «رفیق بی‌کلک: اسب!» داستان‌هایی طنز از یک شهر در غرب وحشی است. از آدم‌های این شهر کارهای عجیب‌وغریبی سرمی‌زند؛ اما بدتر از همه کلانتر و معاون او هستند. کلانتر نان‌سفید و معاون سقف‌دودی که از شخصیت‌های اصلی این مجموعه هستند، دو شخصیتی هستند که در طول داستان دائماً با کارها و ایده‌هایشان شما را به خنده می‌اندازند. شهرام شفیعی که از طنزنویسان مشهور کودک و نوجوان است، نویسندگی این مجموعه را برعهده داشته و سام سلماسی تصویرگری آن را انجام داده است.

در معرفی کتاب «رفیق بی‌کلک: اسب! تغییر قیافه» آمده است: «یک شب گرم، گاودزدها وارد مزرعه‌ی غربی شده و تمام دوهزاروپانصد گاو آن‌جا را دزدیده‌اند. ماجراها با این دزدی بزرگ آغاز می‌شود؛ اما به نظر نمی‌رسد کلانتر نان‌سفید از عهده پیدا کردن گاوهای مزرعه‌دار و دستگیر کردن مجرمان بربیاید.»

در معرفی کتاب «رفیق بی‌کلک: اسب! اسکناس اصل» نیز آمده است: «نویسنده در این جلد از این مجموعه طنز، ما را به سفر در قطاری می‌برد که به لطف کلانتر نان‌سفید در آن هیچ نظمی برقرار نیست! نان‌سفید، کلانترِ آخرین شهرِ غرب وحشی است که مدام دردسر درست می‌کند و آرام‌وقرار ندارد.»

نشر هوپا، مجموعه کتاب‌های «رفیق بی‌کلک: اسب!» به قلم شهرام شفیعی و تصویرگری سام سلماسی را در ۲۰۸ و ۱۷۶ صفحه و به بهای ۴۶ و ۶۲ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۹ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط