سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کتابخانه‌های عمومی اردبیل از رونمایی و نقد کتب دفاع مقدس استقبال می‌کنند

اردبیل- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی استان آماده رونمایی از تازه‌های نشر و جلسات نقد کتاب در حوزه دفاع مقدس و پایداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، پروانه رضا قلی‌زاده سه‌شنبه در جلسه طراحی برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب با مسئولان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: بخش مهمی از منابع موجود در مخازن کتابخانه‌های عمومی به کتب دفاع مقدس اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: با هدف پاسداشت فرهنگ دفاع مقدس یادمان‌های ویژه شهدا و ایثارگران در کتابخانه های عمومی استان نیز ایجاد شده تا زمینه های آشنایی نسل جدید با میراث دفاع مقدس فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به راه اندازی بخش های ویژه در بعضی از کتابخانه‌های عمومی به کتب دفاع مقدس بیان کرد: کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به صورت مجزا با محوریت منابع مربوط به ادبیات پایداری و مقاومت در کتابخانه مرکزی راه‌اندازی شده است و پژوهشگران از آن استفاده می کنند.

رضاقلی زاده با بیان اینکه ادبیات مقاومت و پایداری از جلوه های ویژه تاریخ و ادبیات ایران است، بیان کرد: امروزه آثار ارزشمندی از خاطرات شهدا در قالب خاطره و ادبیات داستانی منتشر شده است و باید در معرفی این آثار به نسل جوان و نوجوان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس مثل سال‌های گذشته نمایشگاه دفاع مقدس در ۳۱ شهریور ماه در اردبیل ایجاد می شود که این نمایشگاه خود نمادی برای زنده نگه داشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس است.

علی واحد اضافه کرد: در این نمایشگاه جلوه‌های ویژه ای از دوران دفاع مقدس از جمله رشادت ها، ایثار، ادوات نظامی، طراحی بخش هایی از عملیات های ویژه دوران دفاع مقدس و همچنین روایتگری توسط سرداران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مسئول گردآوری خاطرات شهدا و تهیه رمان و داستان را از فعالیت های مهم حفظ آثار در بخش فرهنگی عنوان و یادآور شد: اجرای برنامه های مشترک فرهنگی بین کتابخانه ها و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله برگزاری نشست‌های کتابخوانی، رونمایی و معرفی کتاب‌های مربوط به ادبیات پایداری در انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس در جامعه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها