شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
«آداب و رسوم و باورهای مردم ایلام؛با تکیه بر شهرستان ایوان» منتشر شد

ایلام- کتاب «آداب و رسوم و باورهای مردم ایلام؛ با تکیه بر شهرستان ایوان» از سوی نشر زانا چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، کتاب «آداب و رسوم و باورهای مردم ایلام؛ با تکیه بر شهرستان ایوان» تالیف ایوب امیدی چاپ و منتشر شد.

آداب و رسوم ایلام، مجموعه‌ای از باورها و اعتقادات استان ایلام است که در ۱۷ بخش تدوین شده است.

نویسنده در این اثر، آداب و رسوم و باورهای مردم ایلام را بر اساس موضوع، فصل‌بندی کرده و ریشه‌های برخی از این آداب و باورها را با تکیه بر متونِ ادبیات فارسی و فرهنگ پیش از اسلام، بررسی کرده است و تلاش کرده تا حدّ امکان از گردآوری صرفِ و بدون تحلیلِ یافته‌های پژوهشی، خودداری کند.

ایوان، شهرستانی در استان ایلام است که مرکز آن، شهر ایوان و دومین شهرستان پر جمعیت استان ایلام است و در شمالی‌ترین قسمت این استان قرار دارد و از مراکز اصلی ایل کلهر است، مردم این شهرستان اکثریت به زبان کردی کلهری صحبت می‌کنند.ایوان از شمال به استان کرمانشاه و شهرستان اسلام‌آبادغرب از شرق به شهرستان چرداول و ازغرب به شهرستان گیلان‌غرب و قصرشیرین و کشور عراق محدود است. فاصله این شهرستان تا مرکز استان ایلام ۳۵ کیلومتر تا کرمانشاه ۱۳۰ کیلومتر و تا مرز عراق از پایانه مرزی سومار ۸۳ کیلومتر است.

به گزارش ایبنا؛ نشر زانا کتاب آداب و رسوم و باورهای مردم ایلام (با تکیه بر شهرستان ایوان) تالیف ایوب امیدی (۱۳۶۶) در ۱۹۰ صفحه مصور، در سال ۱۴۰۳ چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها