یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کتاب «امر والا در نقاشی؛ دوران گوتیک بر اساس نظام فلسفی کانت» منتشر شد

کتاب «امر والا در نقاشی؛ دوران گوتیک بر اساس نظام فلسفی کانت» نوشته پیمان علیزاده‌اسکوئی و با مقدمه اسماعیل بنی‌اردلانی در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۲۰۸ صفحه به قیمت ۲۱۸ هزار تومان به همت انتشارات فراهنر منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «امر والا در نقاشی؛ دوران گوتیک بر اساس نظام فلسفی کانت» نوشته پیمان علیزاده‌اسکوئی و با مقدمه اسماعیل بنی‌اردلانی در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۲۰۸ صفحه به قیمت ۲۱۸ هزار تومان به همت انتشارات فراهنر منتشر شده است.

کتاب «امر والا در نقاشی؛ دوران گوتیک بر اساس نظام فلسفی کانت» با موضوع نقاشی در دوران گوتیک، نقاشی نوین و زیبایی‌شناسی برای علاقه مندان به نقاشی و تاریخ نقاشی گردآوری شده است.

این کتاب علاوه بر اینکه به بررسی مفهوم امر والا در نقاشی‌های دوران گوتیک از منظر فلسفه ایمانوئل کانت می‌پردازد، تلاش دارد برای پیوندی به مفاهیم فلسفی کانت با آثار هنری گوتیک و بررسی نحوه تجلی امر والا در این آثار برقرار کند.

امر والا (Sublime) یکی از مفاهیم کلیدی در فلسفه زیبایی‌شناسی کانت است که به احساسات شدید و فراتر از زیبایی مربوط می‌شود. کانت این احساس را مرتبط با اموری می‌داند که بزرگ، بی‌کران یا هراس‌آور هستند، به طوری که انسان را در برابر عظمت آن‌ها خُرد و ناتوان جلوه می‌دهند. این کتاب تلاش می‌کند تا نشان دهد چگونه این مفهوم در هنر گوتیک، که اغلب به کلیساها و معماری مذهبی می‌پردازد، به تصویر کشیده شده است.

به طور خاص، نویسنده به تحلیل نمادها، فرم‌ها و سبک‌های نقاشی گوتیک پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه این آثار، احساس امر والا را در مخاطب برمی‌انگیزند و با نظریه‌های زیبایی‌شناسی کانت هماهنگ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها