یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کتاب و کتابخوانی یکی از ابزارهای اساسی در بازپروری زندانیان

خوزستان- رئیس اداره زندان رامهرمز، یکی از شعارهای مجموعه امور زندان را بازگشت شرافتمندانه مددجویان به جامعه، پس از دوران محکومیت بیان کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از ابزارهای اساسی در بازپروری زندانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، رحیم قنواتی، صبح یکشنبه در نشستی با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، جشنواره کتابخوانی رضوی را از پرطرفدارترین برنامه‌های فرهنگی در بین مددجویان زندان رامهرمز عنوان کرد و گفت: سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با استقبال گسترده مددجویان همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی همواره در زندان مورد استقبال بوده و آثار انس با کتاب در زندانی‌ها را به خوبی مشاهده کرده‌ایم، اظهار کرد: فردی که با کتاب آشنا می‌شود، می‌تواند مسیر روشن‌تری در زندگی پیدا کند و جامعه‌ای که از کتاب و کتابخوانی فاصله بگیرد، باید برای پذیرش آسیب‌های اجتماعی نیز خود را آماده کند.

قنواتی، یکی از شعارهایی که همواره مجموعه امور زندان به دنبال تحقق آن است را بازگشت شرافتمندانه مددجویان به جامعه، پس از دوران محکومیت دانست و افزود: در این راستا کتاب و کتابخوانی یکی از ابزارهای اساسی در بازپروری زندانیان است.

وی، ضمن قدردانی از مجموعه کتابخانه‌های رامهرمز در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی در ادوار گذشته یکی از برنامه‌های فرهنگی پرطرفدار در میان مددجویان زندان رامهرمز بود و امیدواریم با فراهم کردن مقدمات، سیزدهمین دوره این جشنواره نیز با استقبال خوب مددجویان مواجه شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رامهرمز نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب رحیم قنواتی به سمت رئیس اداره زندان رامهرمز بیان کرد: زندان فرصت مناسبی برای بازپروری، بازسازی و تغییر دیدگاه‌های مددجویان است که این فرصت را می‌توان با مطالعه، آموزش‌های متنوع و برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی پر کرد؛ چرا که در حین اجرای این برنامه‌ها ممکن است یک حرکت و مطالعه یک کتاب، باعث هدایت و تعیین مسیر مددجو شود.

امین قنوانی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری رویدادهایی که منجر به موفقیت بیشتر در راستای فرهنگ‌سازی، ترویج مطالعه و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده که در عناوین و بخش‌های مختلف در حال برگزاری است.

در این نشست در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و سایر فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی در زندان رامهرمز به صورت مفصل گفت‌وگو و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها