سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
۸۰ هزار زنجانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای احصا شده، ۸۰ هزار زنجانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۴ باب کتابخانه عمومی در مناطق مختلف استان زنجان فعال است.

وی گفت: به منظور تحقق عدالت فرهنگی از شهریور سال گذشته تاکنون سه کتابخانه در مناطق محروم با عنوان کتابخانه سردار سلیمانی، کتابخانه امام حسین (ع) و کتابخانه شیخ عبدالکریم زنجانی ساخته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و پویایی و بالندگی جامعه می‌شود، افزود: در حال حاضر نهاد کتابخانه‌ها با رویکرد جدید به عنوان بزرگترین شبکه پایدار فرهنگی شناخته می‌شود.

رضاخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هستند، اضافه کرد: بیش از ۸۰ خدمت در کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در برنامه های اوقات فراغت کتابخانه‌های استان شرکت کرده‌اند، گفت: این کلاس‌ها با تنوع ۳۳۰ عنوان برنامه فرهنگی متنوع تا پایان سال ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود تعداد افراد شرکت کننده در این برنامه‌ها افزایش هم پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته حدوداً ۲ هزار نفر از بانوان در دوره‌های کسب و کار محور کتابخانه‌ها شرکت کرده‌اند، افزود: همین راستا کتابخانه روستای نیمار زنجان در سال گذشته به عنوان برگزیده ملی در این امر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط