چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
کودکان عضو کتابخانه مرکزی سمنان «هوش مالی» آموختند

سمنان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری دوره هوش مالی در کتابخانه مرکزی سمنان خبر داد و گفت: آشنایی کودکان با فرآیندهای تولید تا فروش، محور اصلی این طرح است.

محمد طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با بیان اینکه کتابخانه مرکزی سمنان میزبان مراسم اختتامیه کلاس هوش مالی برای کودکان بود، بیان کرد: کودکان عضو کتابخانه برای فروش محصولات خود، غرفه‌ها را برپا کردند.

وی ادامه داد: در این برنامه بازارچه محصولات تولیدی ایجاد و کودکان با نحوه تولید و فروش محصولات خود آشنا شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تاکید بر تقویت هوش مالی کودکان از همین سنین کم، گفت: استفاده از تجربیات و آموزش‌های افراد موفق نقش چشم‌گیری در تقویت هوش مالی دارد.

طاهریان ادامه داد: متاسفانه سیستم آموزشی مدارس کمتر به مقوله هوش مالی می‌پردازند، بنابراین برگزاری چنین دوره‌هایی در کتابخانه‌های عمومی می‌تواند بر آینده کودکان و نوجوانان تاثیر زیادی بگذارد.

وی، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه را پر کردن اوقات فراغت اعضای کتابخانه و در کنار آن پرورش نسل کارآفرین برشمرد و تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی، تلاش شد تا با تقویت هوش مالی کودکان به پرسش‌های کنجکاوانه آنان پاسخ داده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: این دوره تلاش داشت با ترغیب کودکان به تفکر عمیق و خلاقانه و نوآور، گام کوچکی در راستای پرورش نسلی کارآفرین در جامعه برداریم.

طاهریان ادامه داد: در این دوره به کودکان آموزش داده شد که چگونه پول‌توجیبی‌هایشان را جمع کنند؟ چگونه با خلاقیت بتوانند وسایل کهنه و قدیمی‌شان را در راستای استفاده‌های جدید احیا نمایند؟ و چطور بتوانند با تولید اسباب‌بازی یا ساخت دستبند کوچک یا پختن خوراکی و فروش آن بتوانند پول دوچرخه یا وسیله‌ای را که دوست دارند تامین کنند.

وی با بیان اینکه اولین قدم در مورد آموزش کودکان برای آشنایی با سرمایه‌گذاری، نشان دادن ارزش و زیبایی آن است، افزود: منظور این است که به کودک نشان دهیم چگونه می‌تواند با سرمایه‌گذاری صحیح، بعد از مدتی پول بیشتری کسب کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اعلام اینکه نباید یادمان رود که کودکان مثل ما توانایی تحمل کردن شرایط سخت را ندارند، عنوان کرد: در عین اینکه به فکر افزایش هوش مالی‌کودکان هستیم باید مراقب بود که آن‌ها را وارد زوایایی از اقتصاد خانواده مثل بدهکاری‌ها، بدحسابی دیگران و… نکنیم و اجازه بدهیم در دنیای کودکی خودشان خوش بگذرانند.

طاهریان بیان کرد: این برنامه با استقبال پرشور و کم‌نظیر اعضا و خانواده‌ها قرار گرفت و در پایان مراسم نیز کودکان مشارکت‌کننده در این دوره، گواهینامه آموزشی و لوح یادبود خود را از دست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها