چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
۴۸ برگزیده مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم معرفی شدند

خراسان جنوبی_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۴۸ نفر در مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان برگزیده شدند.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند بیان کرد: چهل و هفتمین دوره مسابقه‌های قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان با عنوان یادبود شهدای خدمت با رقابت راه‌یافتگان مرحله استانی به مدت سه روز در شهرستان بیرجند برگزار شد.

وی افزود: در مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآن، ۱۲۸ نفر در رشته‌های آوایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۸ نفر در مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان برگزیده شدند، تاکید کرد: ۱۷ نفر از منتخبان مرحله استانی شامل نفرات اول رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، در گروه سنی بالای ۱۸ سال و نفرات اول رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به مرحله کشوری این دوره از مسابقات معرفی خواهند شد.

بخشی‌پور یادآور شد: در مجموع در این دوره از مسابقات هزار و ۶۰۰ نخبه، حافظ و قاری ممتاز از شهرستان‌های مختلف در دو بخش آوایی در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش معارفی در رشته‌های ترجمه عمومی قرآن، تفسیر عمومی قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه شرکت کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها