چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
پارسال ۵۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های زنجان اهدا شد

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: پارسال ۵۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید کتابخانه‌ها، در استان زنجان نیاز به توجه، بازطراحی و بازسازی فضاهای کتابخانه‌ای، منابع و تجهیزات جدید است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، در بازطراحی کتابخانه سهروردی زنجان، اتاق مشاوره، کلینیک خواندن و فضای کار اشتراکی طراحی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی هدهد سفید گفت: کتابخانه کودکان هدهد سفید به مساحت ۳۰۰ مترمربع در طبقه فوقانی کتابخانه گلشهر زنجان قرار دارد.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد سرگرمی، تشویق کودکان به کتاب و کتابخوانی و آموزش آنها، برنامه‌های متعددی از قبیل نقالی، نمایش عروسکی، قصه‌گویی، برگزاری کارگاه‌ها نیز راه اندازی شده است.

رضاخانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۴ باب کتابخانه در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲، آمار کل کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۱۴۷ نسخه بود. پارسال ۵۰ هزار نسخه کتاب نیز به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد حضور مشاوران دینی، مذهبی و خانواده در کتابخانه هستیم که در بحث‌های خانواده‌محوری فعالیت می‌کنند. همچنین تلاش داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت، در افزایش توانایی افراد و کمک به اشتغال‌زایی نیز موثر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط