چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس برگزار می‌شود

فارس- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: مردم کتابدوست فارس به شرکت در یک رویداد کتابخوانی ملی دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، محمدحسین فیروزی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک حضرت محمد (ص) و حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: این دوره نیز با موضوع حضرت امام رضا (ع) و موضوع ویژه حضرت محمد (ص) در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی به شیوه الکترونیک برگزار می‌شود و شامل چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال است.

فیروزی گفت: ۹ عنوان کتاب به تفکیک گروه سنی به شرح زیر، به عنوان منابع این دوره از جشنواره معرفی شده است. دسترسی به کتاب با مراجعه به کتابخانه های عمومی سراسر کشور و همچنین دسترسی به نسخه الکترونیک در سامانه مسابقات امکانپذیر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس اضافه کرد: منابع سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شامل ۹ کتاب «۱۰ قصه از حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله؛»، «بچه‌ها سلام»، «به امین بگو دوستش دارم»، «به شرط آفتاب»، «پاسخ‌های امام رضا علیه السلام به چهل پرسش قرآنی»، «چهره تو قبله هر شاعر است»، «سفر به قلعه خورشید»، «لالا لالا کبوتر بال داره» و «لشکر کلمات» است.

فیروزی با اشاره به شیوه های شرکت در این مسابقه تصریح کرد: شرکت کنندگان در دو قالب «کتابخوانی و هنری» در رشته های مختلف می توانند به رقابت بپردازند. قالب کتابخوانی شامل رشته های قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب، چهار گزینه‌ای است و قالب هنری شامل انواع رشته‌های هنرهای تجسمی، دستسازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال است و هر فرد متناسب با علاقه‌مندی و رده‌های سنی خود امکان انتخاب کتاب و رشته مورد نظر را داراست.

وی تصریح کرد: این جشنواره تا سی ام آذرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقمندان می توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.ketabkhooon.ir مراجعه نمایند. از برگزیدگان این رویداد در سه سطح ملی، استانی و کتابخانه ای تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها