شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
مجموعه ۵ جلدی «سرزمین ملایر» رونمایی می‌شود

همدان - مجموعه پنج جلدی «سرزمین ملایر» ۲۹ شهریور با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مجموعه کتاب‌های «سرزمین ملایر» در پنج جلد و در قالب ۲ هزار و ۳۶۱ صفحه توسط حسن رضا رفیعی گردآوری و چاپ شده است که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ملایر رونمایی خواهد شد.

حسن رضا رفیعی نویسنده ملایری متولد سال ۱۳۴۰ در روستای «سیبدر» است، وی دارای مدرک دکتری تخصصی مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی است و تاکنون ۳۰ جلد کتاب، بیش از ۱۳۰ مقاله و بیش از ۱۲ هزار صفحه مطلب در نشریات و مجلات مختلف به چاپ رسانده است.

رفیعی در حال حاضر با جمع‌آوری مطالبی درباره ملایر که از دهه ۷۰ در نشریات مختلف از جمله هفته نامه عندلیب به چاپ رسانده است، موفق به چاپ پنج جلد کتاب در قالب ۲ هزار و ۳۶۱ صفحه شده و تاریخ ملایر را از دوران اسطوره تا پایان قاجار با استفاده از ۸۱۹ منبع مستند روایت می‌کند که برای گردآوری این پنج جلد کتاب حدود ۴۰ سال تحقیق و تلاش داشته است.

مجموعه ۵ جلدی «سرزمین ملایر» رونمایی می‌شود

این مجموعه قرار است روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ملایر رونمایی شود.

به گفته نویسنده اثر؛ در این کتاب چهار داستان شاهنامه فردوسی در حوزه سرزمینی ملایر بررسی شده و نشان می‌دهد که سه عروس فریدون یعنی همسر ایرج، سلم و تور اصالتاً اهل یمن، تپه تاریخی واقع در روستای «قلعه خلیفه» ملایر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها