یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
۷ روز فرهنگی در شهر خوی/ میزبانی از دهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا

آذربایجان‌غربی- رئیس شورای شهرستان خوی گفت: امسال دهمین همایش بین المللی و هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با سبک جدید و با حضور اساتید و گروه‌های برتر از داخل کشور و کشورهای منطقه برگزار خواهد شد.

سجاد چهره آرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: شهرستان خوی هفت روز فرهنگی را امسال با برگزاری دهمین همایش بین‌المللی و هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا تجربه خواهد کرد.

وی افزود: در این رویداد بیش از ۸۰ نفر از هنرمندان برتر کشور در حوزه موسیقی اصیل، خوشنویس و شعر در هفت روز فرهنگی خوی میهمان مردم این شهرستان خواهند بود.

چهره‌آرا با اشاره به برپایی نمایشگاه خوشنویسی از آثار هنرمندان برتر نیز گفت: این نمایشگاه ۲۶ شهریور ماه در گالری اداره ارشاد شهرستان برپا خواهد شد و بازدید برای عموم همشهریان آزاد است.

وی گفت: همچنین ورکشاپ استاد علی شیرازی، جمعه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آموزشی بوتراب، هم نویسی اساتید و میهمانان ویژه جشنواره در بخش خوشنویسی، پنجشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آموزشی بوتراب و حضوری نویسی برگزیدگان هفتمین جشنواره ملی شمس ومولانا در بخش خوشنویسی، پنجشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آموزشی بوتراب برگزار خواهد شد.

رئیس شورای شهر شهرستان خوی ادامه داد: همچنین فیلم سینمایی مست عشق همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا به صورت رایگان با حضور آحاد مردم اکران خواهد شد.

چهره آراء از برگزاری سایر برنامه‌های جنبی در این هفت روز گفت و اظهار کرد: علاوه بر برگزاری عصر شعر با حضور جمعی از شاعران برجسته کشور و پیشکسوتان شعر خوی، به پاس رویداد «هفت روز فرهنگی خوی» و به مناسبت روز شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار، سردیس استاد محمد آقاسی از طرف خانواده ایشان به موزه شمس و مولانا اهدا می‌شود.

وی گفت: همایش علمی نجوم در هفت روز فرهنگی خوی نیز با عنوان «بر آسمان جوییم یار» دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برگزار خواهد شد که حضور برای عموم همشهریان عزیز آزاد است.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی عنوان کرد: ۶ گروه برتر موسیقی اصیل ایرانی در پارک ملت خوی نیز همزمان با «هفت روز فرهنگی» اجرا خواهند داشت و برای اولین بار این بخش را مردم بصورت مجازی داوری خواهند کرد.

چهره آرا با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا عنوان کرد: همچنین هشت استاد شمس‌پژوه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و ۹ استاد شمس‌شناس خارجی در همایش بین‌المللی شمس و مولانا سخنرانی خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها