یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
آیت الله محفوظی انسانی برجسته و دارای تالیفات علمی و فقهی فراوانی بود

گیلان- نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت مرحوم آیت الله محفوظی را انسانی وارسته و برجسته خواند و گفت: آیت الله محفوظی اهل کتاب و دارای تالیفات علمی و فقهی فراوانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، آیت الله رسول فلاحتی یکشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله محفوظی با اشاره به ویژگی‌های این روحانی عالیقدر افزود: آیت الله محفوظی تحقیقات علمی فراوانی داشت و یک دوره در دانشگاه، تفسیر قرآن نیز داشت.

وی با بیان اینکه آیت الله محفوظی قلمی روان به عربی و فارسی داشت، اظهار کرد: این روحانی وارسته کتاب‌های بسیاری را تألیف کرد که از آن جمله می‌توان به درس‌هایی از اخلاق اسلامی، تاریخ قرآن کریم، اندیشه‌های بنیادین در اخلاق اسلامی، طهارت، عرفان و عبادت، امام حسین (ع) و عاشورا، جوان و اصول عقاید، کتاب الحج اشاره کرد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی کسب فیض کرد و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی (ره)، گلپایگانی و همچنین علامه طباطبایی بهره گرفت ضمن اینکه علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیریه نظیر تأسیس دانشگاه، مرکز معلولین و مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان توأم با اخلاق همراه با مهربانی انجام داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به سوابق مبارزاتی مرحوم آیت الله محفوظی اشاره و تصریح کرد: حضور وی در مبارزات از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی به گونه ای بود که بارها دستگیری، زندان و تبعید را برای وی در پی داشت.

آیت‌الله عباس محفوظی از اساتید حوزه علمیه قم، سه شنبه شب در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها