دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
خاطرات خواندنی درباره پیامبر مهربانی‌ها از زبان یک دست!

کتاب «خاطرات یک دست: خاطراتی از زبان دست پیامبر (ص)» اثری از غلامرضا حیدری ابهری با تصویرگری شهرزاد عباسی است که در این مطلب آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «خاطرات یک دست: خاطراتی از زبان دست پیامبر (ص)» شامل ۱۶ داستان کوتاه است که از زبان دستان مبارک پیامبر (ص) و بر اساس آیات و روایات معتبر که در آخر کتاب به آن‌ها اشاره شده، نوشته شده است. این داستان‌های شیرین و شنیدنی از زندگی پر از خیر و برکت پیامبر مهربانی‌ها برگرفته شده است و حس حضور حضرت را در جان کودکان زنده و ملموس می‌کند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

می‌دونید من کی‌ام؟

من، یک دستم. دست یک مرد مهربان و دوست‌داشتنی.

دست کسی که بهترین بنده‌ی خدا بود.

دست کسی که بچه‌ها را خیلی دوست داشت و به آن‌ها سلام می‌داد و به آن‌ها احترام می‌گذاشت. دست کسی که پرخوری نمی‌کرد و بیش از اندازه غذا نمی‌خورد.

دست کسی که به علم و دانش خیلی اهمیت می‌داد و از دوستانش هم می‌خواست تا اهل یاد دادن و یاد گرفتن باشند.

دست کسی که به عیادت بیماران می‌رفت و به دوستانش سر می‌زد و به همسایه‌هایش کمک می‌کرد.

دست کسی که هرگز به کسی ستم نکرد و هرگز به کسی زور نگفت.

دست کسی که آزارش حتی به یک مورچه هم نرسید.

دست کسی که از نماز خواندن و دعا کردن و حرف زدن با خدا خیلی خوشش می‌آمد.

دست کسی که خیلی با ادب بود و هیچ‌وقت حرف زشت نمی‌زد.

دست کسی که قبل از هر کاری «بسم الله» می‌گفت و هیچ کاری را بدون نام خدا شروع نمی‌کرد. دست کسی که بوی عطرش در همه جا می‌پیچید و همیشه یک لبخند زیبا روی لب داشت.

هر چه از خوبی‌های صاحبم بگویم کم گفته‌ام. همه‌ی شما او را می‌شناسید. صاحب من، پیامبر شما حضرت محمد (ص) است. من خاطرات زیادی از او دارم. در این کتاب بعضی از آن خاطره‌هایم را برای شما بازگو می‌کنم. امیدوارم که از این خاطره‌ها خوشتان بیاید.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «خاطرات یک دست: خاطراتی از زبان دست پیامبر (ص)» به قلم غلامرضا حیدری ابهری و تصویرگری شهرزاد عباسی و به کوشش انتشارات جمال در ۴۰ صفحه مصور رنگی و به بهای ۵۰ هزار تومان برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» (کودکان بالای ۷ سال) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط