دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
نمایشگاه صلح و جنگ چشمگیر بود / نقش مهم کتاب‌ها در شکل‌گیری صلح در عصر اینترنت

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: در حالی که ما اکنون در عصر اینترنت هستیم، کتاب‌ها نقش بزرگی در شکل‌گیری صلح دارند.

اشتفان پریزنر هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در حاشیه ششمین نمایشگاه صلح و دفاع که در دانشگاه جنگ برگزار می‌شود، اظهار کرد: کتاب‌های متنوع و جالبی در نمایشگاه وجود دارد که نقش مهمی در ایجاد صلح دارند.

وی افزود: در حالی که ما اکنون در عصر اینترنت هستیم، کتاب‌ها نقش بزرگی در صلح دارند، زیرا کتاب‌ها جمع‌آوری دانش و من از دیدن هزاران کتاب که درباره ایجاد صلح هستند و به این موضوع می‌پردازند بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم.

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: کتاب‌ها فقط درباره صلح نیست و قطعاتی از آنها در مورد جنگ و برابری است بنابراین وقتی می‌خواهیم در مورد صلح صحبت کنیم باید به جنگ هم بپردازیم و این برای من تاسف‌برانگیز است.

پریزنر در خصوص ششمین نمایشگاه صلح و دفاع گفت: این نمایشگاه به نظر من از نظر اندازه چشمگیر است زیرا غرفه های زیادی از مختلف موسسات انتشاراتی و از شاخه‌های مختلف ارتش حضور داند.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده سازمان ملل موضوع صلح را دوست دارم، بنابراین به سازمان‌دهندگان این نمایشگاه بزرگ تبریک می‌گویم.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه صلح و جنگ ۲۶ لغایت ۲۹ شهریورماه به میزبانی دانشگاه جنگ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها