دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
دسترسی به کتاب‌های کودک ایرانی، کم و سخت است

یک مروج کتاب کودک عراقی با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران گفت: عمده کتاب‌هایی که برای کودکان معرفی می‌کنیم از ناشران مصر و لبنان است و در این زمینه دسترسی به کتاب‌های ایرانی وجود ندارد.

‌به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از پنج‌شنبه (۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳) با حضور ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور دنیا آغاز به کار کرده، میزبان ۲۳ ناشر ایرانی است. ناشران ایرانی در این نمایشگاه به عرضه کتاب‌هایی در موضوعات دینی، کودک و نوجوان، جریان مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، دانشگاهی و آموزش زبان فارسی پرداخته‌اند.

از اتفاقات جالب این نمایشگاه حضور مروجان خودجوش کتاب است. فاطمه‌سادات که مادر دو کودک است، یکی از مروجان کتاب است که با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران به تشریح تجارب خود پرداخت و گفت: من شخصاً به‌خاطر علاقه شدید به کتاب و اهمیت آموزش یک‌سری مفاهیم به پدرها و مادرها برای چگونگی رفتار به کودکان به معرفی کتاب می‌پردازم.

او افزود: معرفی برخی کتاب‌ها در صفحات مجازی موجب استقبال خانواده‌ها و پدرها و مادرها شده است؛ به‌گونه‌ای که تأثیر فراوانی در تربیت گذاشته است.

این مروج کتاب بیان کرد: عمده کتاب‌هایی که من به معرفی آن‌ها می‌پردازم، به کوشش انتشارات مصری و لبنانی روانه بازار نشر شده است و از این میان، دسترسی به کتاب‌های ایرانی کم و سخت است. هرچند آثار ایرانی به لحاظ فکری و محتوایی غنی است؛ اما آثار کمتری وجود دارد که برای مخاطب خردسال و کودک مورد استفاده باشد.

بر اساس این گزارش، بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از ۲۲ شهریور با شعار «العراقُ یَقرَاً» در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی بغداد آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه تا یکم مهر به کار خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها