سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
کتاب‌های سوادآموزی بین سوادآموزان روستایی توزیع شد

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح روستای باسواد در زنجان گفت: در این راستا کتاب‌ها و لوازم التحریر بین روستاییان توزیع شد.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای ریشه‌کن کردن طرح بی‌سوادی در روستاها طرح «روستای باسواد» در زنجان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح روستای باسواد با هدف ارتقای سطح سواد در روستاها و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای همه ساکنان، به ویژه جوانان و زنان طراحی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این طرح به منظور بهره‌مندی از جریان‌های مردمی و محلی و با بهره‌گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی و با سیاست ایجاد فرصت برای مشارکت همگانی برای شتاب بخشی و ریشه کنی بی سوادی در گام اول اجرایی خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه منابع آموزشی این طرح در قالب کتاب بین روستاییان توزیع شده است، افزود: این اقلام به کمک سازمان نهضت سوادآموزی همه اقلام لوازم التحریر و آنچه که برای یک سوادآموز لازم است به صورت رایگان مهیا و در اختیارشان قرار می‌گیرد تا فرآیند آموزش اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: این طرح با همیاری دهیاری، بهورز، معلم روستا و افراد ذی نفوذ، افراد محروم از نعمت سواد به صورت خانه به خانه شناسایی و آموزش داده می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین از اجرای طرح «الف تا» در استان خبر داد و گفت: ایده‌های خلاقانه در قالب مستنداتی تدوین و بارگذاری و پس از ثبت آثار مانند کلیپ، عکس و متن ادبی در سامانه، نوبت به مرحله داوری می‌رسد.

اسماعیلی افزود: معلمانی که در حوزه‌های مختلف نگاه‌ها، برنامه‌های تحولی و خلاقانه در حوزه مدیریت مدرسه، فرایندهای یادگیری، تربیت‌بدنی و مدارس اثرات پیشتاز دارند در این سامانه بارگذاری می‌کنند که نتایج آثار اواخر شهریور ماه هر سال ارائه باید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط