چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
کتاب‌های «رواق زیرجد» رونمایی شد

کرمان- کتاب‌های رواق زبرجد درباره «کوشندگان توسعه کرمان» به کوشش محسن جلال پور و پژوهش محمد مهدی ملک قاسمی و گزیده طراحی «نقشی به یاد نکویان اهل کرم» از علی خسروی در کرمان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، آیین رونمایی از جلد چهارم مجموعه کتاب‌های رواق زبرجد و طراحی های علی خسروی با حضور سروش صحت و به شکل میزگرد تدارک دیده شده بود.

محسن جلال پور شامگاه سه شنبه در این برنامه گفت: از سال ۸۰ در جریان زندگی مسئولیت اتاق بازرگانی کرمان را پذیرفتم و دیدم در این مسیر کارهای خوبی که در کرمان انجام شده یک سر آن در اتاق بازرگانی و با همراهی اتاق کرمان بوده است.

وی افزود: در دوره‌های اول و دوم در بحث آموزش و درمان پیگیر شد و در دوره چهارم با همراهی همه عزیزان استاد محمد گلاب زاده کتاب «تاریخ تجارت کرمان» را نوشتند که این کتاب در هزار و ۵۰۰ صفحه در دو جلد منتشر شد، در آیین رونمایی این کتاب استاد گفتند که در ۱۰۰ سال اخیر از تجارت استان مستندات و سند مکتوب نبوده و آنها را شفاهی جمع آوری کردند، این گوشه ذهن ما بود و همین روزنه نوشتن رواق زبرجد شد.

کارآفرینی اصیل مقابل اقتصاد رانتی است

مسعود نیلی، استاد اقتصاد و نویسنده، گفت: بخش خصوصی و کار آفرینی اصیل، بخشی پایبند به اخلاقیت است که در مقابل اقتصاد رانتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای آقای جلال پور احترام زیادی قائلم و مجموعه کتاب‌های رواق زبرجد کار خیلی ارزشمندی است.

وی در خصوص سوال سروش صحت درباره اقتصاد ایران گفت: خیلی از کشورهای دنیا با اینکه منابع غنی نداشتند اما در رفاه هستند، ابتدا این بوده که توانستند با دنیا کار کنند و تعامل داشته باشند.

کتاب‌های «رواق زیرجد» رونمایی شد

نیلی تصریح کرد: باید در این راستا علم اقتصاد را به عنوان علم راهنما مد نظر قرار دهیم، بخش خصوصی را به رسمیت بشناسیم و رقابت را ترویج دهیم، همه این مجموعه ها منجر به رشد می شود.

کرمان را دوست دارم

سعید بیابانکی، شاعر و نویسنده گفت: کرمان از شهرهایی است که خیلی دوست دارم و خاطرم است که اولین شهری که جلو افراد زیادی شعر خواندم، کرمان بود و اینجا برایم سکوی پرتاب بود.

وی افزود: شهر کرمان افراد ارزشمندی دارد و کار آقای جلال پور بسیار کار ارزشمندی است.

این شاعر در ادامه اشعاری که در وصف کرمان گفته بود را خواند.

به گزارش ایبنا، کتاب های رواق زبرجد درباره «کوشندگان توسعه کرمان» و «پویندگان فرهنگ و هنر کرمان» به کوشش محسن جلال پور و پژوهش محمد مهدی ملک قاسمی به همراه هم نویسی اساتید استان کرمان و جمعی از خوش نویسان با حضور سروش صحت و جمعی از اقتصادانان کشور شاعران و نویسندگان کشوری در تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان برگزار شد.

در برنامه محمد امیر زاده، علیرضا بختیاری، محمد مهدی بهکیش، سعید بیابانکی، پرویز خسرو شاهی، مسعود خوانساری، علی درستکار، حسین سلاح ورزی، مسعود نیلی و ده ها نفر از اهالی ادبیات و اقتصاد دعوت شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها