چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
نمایش ۵۲ اثر برتر از هنرمندان و اساتید هنر خوشنویسی کشور

آذربایجان‌غربی - مدیر نمایشگاه شمس و مولانا در خوی گفت: نمایشگاه ۵۲ اثر برتر از هنرمندان و اساتید هنر خوشنویسی از استان‌های فارس، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان و همدان در بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره ملی شمس و مولانا درخوی به نمایش گذاشته شده است.

عباس کوچری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، گفت: در بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره ملی شمس و مولانا درخوی ۵۲ اثر برتر از هنرمندان و اساتید هنر خوشنویسی از استان‌های فارس، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان و همدان به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهارکرد: این آثار در شیوه خطی نستعلیق و در قالب‌های چلیپا، کتابت و سیاه مشق نگارش شده اند که مضامین آنها مربوط به شمس و مولاناست.

کوچری ادامه داد: این نمایشگاه در قالب هفت روز فرهنگی شهرستان خوی با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری خوی دایر خواهد بود.

وی با اشاره به راه یافتگان به مرحله حضوری نویسی بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره ملی شمس و مولانا، گفت: هیئت داوران بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره ملی شمس و مولانا در رویداد «هفت روز فرهنگی خوی» به سرپرستی استاد علی شیرازی داور بین‌المللی خوشنویسی و عضو شورای ارزشیابی هنرمندان و انجمن خوشنویسان ایران، برگزیدگان به مرحله حضوری نویسی را اعلام کردند.

کوچری افزود: لقمان نادری از شهرستان بوکان، علی نعلی از ارومیه، اعظم مدرسی از مشهد، زهرا اروجی از همدان، محمد شاهرودی از تبریز، مصطفی تاجیان از همدان، هادی هنردوست از همدان، محمدتقی محرم زاد از اردبیل، محمدعلی قاضیان از تکاب، عباس ناصر از سراب، فاطمه یثربی از مشهد منتخب شدند.

وی گفت: مرحله حضوری نویسی بخش خوشنویسی جشنواره هفتم ۲۹ شهریور در گالری مجتمع فرهنگی آموزشی بوتراب برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها