پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کتابخانه‌های آرادان تجهیز شود/ ضرورت اتخاذ راه‌های جدید ترویج فرهنگ مطالعه

سمنان - امام جمعه آرادان با بیان اینکه کتابخانه‌های شهرستان نیازمند تجهیز هستند، گفت: معرفی کتاب‌های مفید و موثر برای جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستور کار مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آرادان، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا صبح پنجشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان در محل سالن جلسه فرمانداری، خواستار توجه بیشتر مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نسبت به کتابخانه های عمومی در شهرستان آرادان شد.

وی با بیان اینکه معرفی کتاب‌های مفید و موثر برای جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستور کار مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان قرار گیرد، افزود: از راهکارهای جدید و نوین نیز می بایست برای ترویج کتابخوانی در بین نوجوانان و کودکان بهره برد.

امام جمعه آرادان همچنین خواستار توجه بیشتر همه اهالی فرهنگ شهرستان به مقوله ترویج مطالعه شد و گفت: باتوجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی ما نیز باید در راستای تحقق این امر تلاش کنیم تا گسترش فرهنگ مطالعه تبدیل به دغدغه همگانی شود.

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست فرمانداری آرادان نیز در این نشست از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان یک اتفاق ویژه در این شهرستان خبر داد و گفت: بر حضور پرشور مردم در این جشنواره تاکید داریم.

علی رضوانی با بیان اینکه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تاثیر بسیاری بر شناخت سیره ائمه و آشنایی همه اقشار جامعه بافرهنگ رضوی دارد، تاکید کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه محلی ترویج شود و یکی از راه های این ترویج هم برگزاری چنین رویداد هایی است.

وی در ادامه صحبت های خود بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های شهرستان در راستای پیشبرد اهداف کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه محلی بهره برد.

همکاری با آموزش و پرورش در آرادان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان به همکاری دو جانبه اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: همکاری این دو نهاد برای سوق دادن دانش‌آموزان به کتابخانه‌ها صورت می گیرد.

ابراهیم مونسان با بیان اینکه این همکاری منجر به توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در شهرستان خواهد شد، تاکید کرد: مهم‌ترین هدف کتابخانه‌های عمومی بالا بردن تعداد اعضا و افزایش امانت دهی کتاب است.

وی از طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی و جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منزل و اهدا به کتابخانه‌های عمومی خبر داد و عنوان کرد: اجرای فرهنگ اهدای کتاب می‌تواند به شادابی مجموعه کتابخانه‌ها کمک شایانی کند.

در این جلسه دستوراتی مانند ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌ریزی برای افزایش شاخص عضو وامانت، برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها باتوجه‌به شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر سیزدهمین جشنواره رضوی و برنامه‌ریزی در راستای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس و هفته وحدت صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها