چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
گردهمایی شاعران کهگیلویه و بویراحمد در محفل شعر

کهگیلویه و بویراحمد- به مناسبت روز شعر و ادب پارسی شاعران کهگیلویه و بویراحمد در «محفل شعر» کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی یاسوج گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، وحید بهرامیان صبح چهارشنبه در این نشست اظهار داشت: برگزاری انجمن‌های علمی می‌تواند شعردوستان را به شناخت بهتر شاعران هدایت کند و اهمیت جایگاه شاعر را نمایان سازد.

همچنین سید شاهرخ موسویان، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج، در سخنانی به مفهوم دهکده فاضله اشاره کرد و گفت: برخلاف مدینه فاضله، دهکده فاضله روح همدل‌تری دارد و مردم در آن با هم انس گرفته‌اند. اگر انسان‌های خوب را در کنار هم قرار دهیم، یکبار دهکده فاضله اتفاق می‌افتد.

قاسم بدره نیز بر لزوم توجه به زبان فارسی تأکید کرد و گفت: زبان فارسی بسیار حائز اهمیت است. در خوانش شعر فارسی باید ضوابط را رعایت کرده و فصیح و بلیغ صحبت کنیم.

همچنین بهاره افتخاری، شاعر برجسته استان، با تأکید بر اهمیت برگزاری محافل شعری، اظهار داشت: زبان فارسی در جامعه ما جای ندارد و تنها با برگزاری محافل و شعرخوانی‌ها می‌توان در جسم شعر دمید.

وی همچنین از مردم و مسئولان خواست که بیشتر در این محافل حاضر شوند و بیان کرد: شهریار، رمانتیک‌ترین شاعر معاصر، خود را مدیون حافظ می‌داند و این را به خوبی در اشعارش نشان داده است.

محمد فرزامی، از کارکنان کتابخانه، افزود: با وجود استقبال کم از محافل، مردم علاقه‌مند به ادبیات هستند و ادارات و سازمان‌ها باید از فعالان این حوزه حمایت بیشتری کنند تا برگزاری محافل شعر، صرفاً به لحاظ ابزاری نباشد.

سیاهپور، کارشناس حوزه خط و زبان فارسی، نیز گفت: زبان و خط تفاوت‌های زیادی دارند. زبان ما ایرانیان برگرفته از خط اروپایی-هندی است.

در این محفل، چهره‌های ادبی نظیر حمید حسینیان، حیدر جهانکهن، شاهرخ موسویان، قاسم بدره، اسدالله زمانی، بهاره افتخاری، سید اکبر سلیمانی، پریا مرادیان و وحید بهرامیان به خوانش اشعار خود پرداختند و فضای شعری دلنشینی را به وجود آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها